Dôsledkom štrajku sú aj komplikácie v cestnej doprave. Na prístupových cestách do Paríža sa vytvárali kolóny áut, ktorých dĺžka dosiahla 370 kilometrov.
Autor TASR
,aktualizované Paríž 3. apríla (TASR) - Francúzsko zažíva v utorok prvý zo série štrajkov zamestnancov v železničnej doprave. Ich protest proti reforme pracovného trhu i zmenám v štátnej železničnej spoločnosti SNCF je totiž naplánovaný na tri najbližšie mesiace - do konca júna, pričom štrajk zasiahne vždy dva dni v týždni.
Štrajk síce vyhlásili železničiari, ale k ich protestu sa pridali aj zamestnanci sektoru energetiky, ktorí žiadajú ukončenie liberalizácie trhu s energiami a preskúmanie doterajšej deregulácie. Protestovali aj pracovníci firiem na odvoz odpadu, ktorí v utorok ráno zablokovali vjazdy do niekoľkých spaľovní a domáhali sa takto založenia celoštátnej spoločnosti na odvoz a likvidáciu odpadu i lepších podmienok pri odchode do dôchodku.
Do štrajku sa zapojili tiež študenti, ktorí protestovali proti sprísneniu pravidiel zápisu na univerzity.
Vo svojom štrajku už v poradí štvrtý deň pokračovali aj zamestnanci leteckej spoločnosti Air France, ktorí od vedenia firmy žiadajú šesťpercentné zvýšenie miezd. Spoločnosť v utorok prijala a vypravila 75 percent letov.
Do utorkového štrajku zamestnancov SNCF sa podľa odborov zapojilo 77 percent rušňovodičov. Podľa vedenia SNCF je v štrajku 34 percent zamestnancov spoločnosti.
Vnútroštátna železničná doprava je v dôsledku štrajku "výrazne narušená" na celom území Francúzska. Predpokladá sa, že na trate vypravia v priemere jeden z ôsmich superrýchlych vlakov triedy TGV, pričom najviac bude obmedzená doprava v sektore Juh-Východ, kde bude premávať len jeden z desiatich vlakov TGV.
Podobná situácia vládne aj v prípade vlakov triedy Intercités, pričom na siedmich trasách nebude vôbec zabezpečovaná železničná doprava.
Pokiaľ ide o regionálnu dopravu, v metropolitnej oblasti Paríža (Ile-de-France) vypravia v porovnaní s obvyklým grafikonom len jeden z piatich vlakov. Obmedzená bude aj prevádzka rýchlovlakov triedy RER premávajúcich v Parížskej oblasti, kde v závislosti od linky bude premávať jeden z dvoch alebo len jeden z piatich vlakových spojov.
Podobná situácia sa na železniciach vo Francúzsku očakáva aj v stredu.
Pokiaľ ide o medzištátne vlakové spojenie, v priebehu dňa má byť vypravených 75 percent vlakov triedy Eurostar. Vlaky triedy Thalys do Belgicka, Holandska a Nemecka premávajú v takmer obvyklom režime, uviedla spravodajská stanica BBC. Vlakové spojenie so Španielskom, Švajčiarskom a Talianskom je však pre štrajk prerušené.
Portál France Info uviedol, že mnohí Francúzi v utorok museli zvažovať alternatívne spôsoby dopravy do práce alebo aj na väčšie vzdialenosti. Mnohí využívajú mobilné aplikácie a pomocou nich si hľadajú autá, ktoré by ich zviezli, kam potrebujú. K slovu sa opäť dostal aj autostop, dodal France Info.
Dôsledkom štrajku na železnici sú aj komplikácie v cestnej doprave. Na prístupových cestách do Paríža sa vytvárali kolóny áut, ktorých dĺžka v utorok v špičke dosiahla súhrnne 420 kilometrov. Veľký záujem bol aj o autobusové spoje v rámci mestskej i medzimestskej dopravy.
Vlna štrajkov, ktoré by život vo Francúzsku mohli ovplyvňovať najbližšie tri mesiace, je prvou vážnou skúškou pre prezidenta Emmanuela Macrona, ktorý vlani v máji vyhral prezidentské voľby a krátko nato začal uskutočňovať svoj ambiciózny program reforiem.
Štrajk síce vyhlásili železničiari, ale k ich protestu sa pridali aj zamestnanci sektoru energetiky, ktorí žiadajú ukončenie liberalizácie trhu s energiami a preskúmanie doterajšej deregulácie. Protestovali aj pracovníci firiem na odvoz odpadu, ktorí v utorok ráno zablokovali vjazdy do niekoľkých spaľovní a domáhali sa takto založenia celoštátnej spoločnosti na odvoz a likvidáciu odpadu i lepších podmienok pri odchode do dôchodku.
Do štrajku sa zapojili tiež študenti, ktorí protestovali proti sprísneniu pravidiel zápisu na univerzity.
Vo svojom štrajku už v poradí štvrtý deň pokračovali aj zamestnanci leteckej spoločnosti Air France, ktorí od vedenia firmy žiadajú šesťpercentné zvýšenie miezd. Spoločnosť v utorok prijala a vypravila 75 percent letov.
Do utorkového štrajku zamestnancov SNCF sa podľa odborov zapojilo 77 percent rušňovodičov. Podľa vedenia SNCF je v štrajku 34 percent zamestnancov spoločnosti.
Vnútroštátna železničná doprava je v dôsledku štrajku "výrazne narušená" na celom území Francúzska. Predpokladá sa, že na trate vypravia v priemere jeden z ôsmich superrýchlych vlakov triedy TGV, pričom najviac bude obmedzená doprava v sektore Juh-Východ, kde bude premávať len jeden z desiatich vlakov TGV.
Podobná situácia vládne aj v prípade vlakov triedy Intercités, pričom na siedmich trasách nebude vôbec zabezpečovaná železničná doprava.
Pokiaľ ide o regionálnu dopravu, v metropolitnej oblasti Paríža (Ile-de-France) vypravia v porovnaní s obvyklým grafikonom len jeden z piatich vlakov. Obmedzená bude aj prevádzka rýchlovlakov triedy RER premávajúcich v Parížskej oblasti, kde v závislosti od linky bude premávať jeden z dvoch alebo len jeden z piatich vlakových spojov.
Podobná situácia sa na železniciach vo Francúzsku očakáva aj v stredu.
Pokiaľ ide o medzištátne vlakové spojenie, v priebehu dňa má byť vypravených 75 percent vlakov triedy Eurostar. Vlaky triedy Thalys do Belgicka, Holandska a Nemecka premávajú v takmer obvyklom režime, uviedla spravodajská stanica BBC. Vlakové spojenie so Španielskom, Švajčiarskom a Talianskom je však pre štrajk prerušené.
Portál France Info uviedol, že mnohí Francúzi v utorok museli zvažovať alternatívne spôsoby dopravy do práce alebo aj na väčšie vzdialenosti. Mnohí využívajú mobilné aplikácie a pomocou nich si hľadajú autá, ktoré by ich zviezli, kam potrebujú. K slovu sa opäť dostal aj autostop, dodal France Info.
Dôsledkom štrajku na železnici sú aj komplikácie v cestnej doprave. Na prístupových cestách do Paríža sa vytvárali kolóny áut, ktorých dĺžka v utorok v špičke dosiahla súhrnne 420 kilometrov. Veľký záujem bol aj o autobusové spoje v rámci mestskej i medzimestskej dopravy.
Vlna štrajkov, ktoré by život vo Francúzsku mohli ovplyvňovať najbližšie tri mesiace, je prvou vážnou skúškou pre prezidenta Emmanuela Macrona, ktorý vlani v máji vyhral prezidentské voľby a krátko nato začal uskutočňovať svoj ambiciózny program reforiem.