Zo všetkých druhov dopravy v Aténach podľa grafikonu dnes jazdí len metro a električky, ktorých vodičov vláda donútila nastúpiť do práce.
Autor TASR
Atény 28. januára (TASR) - Vodiči autobusovej a trolejbusovej dopravy v Aténach dnes už tretí deň v poradí nenastúpili do práce, informovali ich odborové združenia. Štrajk zamestnancov aténskej hromadnej dopravy tak trvá nepretržite už viac ako desať dní, podotýka agentúra RIA Novosti.
Odborové združenie vodičov autobusov a trolejbusov, podobne ako aj iné odborárske zväzy, tak ignorovalo počas víkendu vydaný súdny príkaz, podľa ktorého je ich štrajk protizákonný.
V Aténach pokračuje štrajk zamestnancov železníc a prímestskej železničnej dopravy, pričom ich vedenie sa snaží dosiahnuť, aby súd akciu odborov označil za protiprávnu.
Zo všetkých druhov dopravy v Aténach podľa grafikonu dnes jazdí len metro a električky, ktorých vodičov vláda donútila nastúpiť do práce.
Zamestnanci verejnej dopravy v Aténach protestujú proti zníženiu svojich miezd, ale aj na znak solidarity s kolegami z metra, ktorí minulý týždeň ukončili štrajk po tom, ako im vláda dala doručiť príkaz na nastúpenie do práce - v opačnom prípade by im hrozili sankcie.
Vláda si totiž vo štvrtok vyhlásením stavu núdze udelila mimoriadne právomoci, aby mohla zasiahnuť voči štrajkujúcim a pod hrozbou prepustenia zo zamestnania, zatknutia a odsúdenia až na päť rokov väzenia im nariadila ukončiť štrajk a obnoviť verejnú dopravu v Aténach.
Grécky zákon o civilnej mobilizácii v roku 2007 upravili, aby riešil aj stavy núdze v mierových časoch. Od pádu vojenskej diktatúry v Grécku v roku 1974 ho použili deväťkrát - trikrát za posledné dva roky proti štrajkujúcim v súvislosti s úspornými opatreniam vlády.
Metro v Aténach otvorili v roku 2000 a jeho 32 staníc a 52-kilometrová sieť slúžia denne vyše 700.000 cestujúcim.
V oblasti širších Atén žije takmer 40 percent z 10,8 milióna obyvateľov Grécka.
Odborové združenie vodičov autobusov a trolejbusov, podobne ako aj iné odborárske zväzy, tak ignorovalo počas víkendu vydaný súdny príkaz, podľa ktorého je ich štrajk protizákonný.
V Aténach pokračuje štrajk zamestnancov železníc a prímestskej železničnej dopravy, pričom ich vedenie sa snaží dosiahnuť, aby súd akciu odborov označil za protiprávnu.
Zo všetkých druhov dopravy v Aténach podľa grafikonu dnes jazdí len metro a električky, ktorých vodičov vláda donútila nastúpiť do práce.
Zamestnanci verejnej dopravy v Aténach protestujú proti zníženiu svojich miezd, ale aj na znak solidarity s kolegami z metra, ktorí minulý týždeň ukončili štrajk po tom, ako im vláda dala doručiť príkaz na nastúpenie do práce - v opačnom prípade by im hrozili sankcie.
Vláda si totiž vo štvrtok vyhlásením stavu núdze udelila mimoriadne právomoci, aby mohla zasiahnuť voči štrajkujúcim a pod hrozbou prepustenia zo zamestnania, zatknutia a odsúdenia až na päť rokov väzenia im nariadila ukončiť štrajk a obnoviť verejnú dopravu v Aténach.
Grécky zákon o civilnej mobilizácii v roku 2007 upravili, aby riešil aj stavy núdze v mierových časoch. Od pádu vojenskej diktatúry v Grécku v roku 1974 ho použili deväťkrát - trikrát za posledné dva roky proti štrajkujúcim v súvislosti s úspornými opatreniam vlády.
Metro v Aténach otvorili v roku 2000 a jeho 32 staníc a 52-kilometrová sieť slúžia denne vyše 700.000 cestujúcim.
V oblasti širších Atén žije takmer 40 percent z 10,8 milióna obyvateľov Grécka.