Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Streda 6. november 2024Meniny má Renáta
< sekcia Zahraničie

Grécko sa vymaňuje z niekoľkoročnej dlhovej krízy

Foto: TASR/AP

Uviedol to veľvyslanec Slovenskej republiky v Grécku Peter Michalko.

Atény 9. januára (TASR) - Priority gréckeho predsedníctva v EÚ sú v súlade s celkovou agendou Európskej únie a reflektujú aktuálne potreby Európanov v kontexte ekonomickej krízy. Uviedol to dnes v rozhovore pre TASR veľvyslanec Slovenskej republiky v Grécku Peter Michalko.

"Orientácia na zamestnanosť, ekonomický rast a kohéziu je reflektovaním aktuálnych potrieb únie aj v kontexte finančnej a dlhovej krízy a je to tiež záležitosť prehlbovania európskej integrácie a eurozóny, vrátane bankovej únie," zhodnotil Michalko priority gréckeho predsedníctva.

Slovenský diplomat súčasne ocenil, že z Grécka prichádza viac dobrých správ o vývoji ekonomiky. Krajina sa podľa jeho slov vymaňuje z niekoľkoročnej hospodárskej a dlhovej krízy.

"V tomto roku má (grécka) vláda ambíciu ukončiť recesiu a dosiahnuť opäť ekonomický rozvoj v kladných číslach," konštatoval Michalko.

V tejto súvislosti tiež upozornil na to, že Atény sa v posledných rokoch čoraz viac aktivizujú aj na poli energetiky. Grécko sa napríklad stane súčasťou významného energetického koridoru, Trans-jadranského plynovodu (TAP), ktorý bude dodávať plyn z Kaspického mora do Európy. Krajina je v tomto smere súčasťou európskych priorít pre zaistenie energetickej bezpečnosti.

Grécki predstavitelia chcú počas polročného predsedníctva dôraznejšie upriamiť pozornosť únie na námornú politiku, vrátane otázky bezpečnosti námorných hraníc únie, s čím je spojený aj problém nelegálnej migrácie, ale aj ekonomický rozmer morskej politiky.

"Grécko ako krajina, ktorá má rozvinutú lodnú dopravu osôb a tovarov a predstavuje významný dopravný uzol na križovatke medzi Európou, Áziou, Afrikou a Blízkym východom, môže kapitalizovať rozvoj tejto politiky, čo bude dôležité aj ďalšie európske krajiny," skonštatoval Michalko.

Podľa jeho slov môžu rozvoj námornej dopravy využiť aj štáty, ktoré nemajú prístup k moru, a to s využitím ostatných dopravných sietí.