Vlak prímestskej dopravy, ktorý havaroval 29. septembra na stanici Hoboken v americkom štáte New Jersey, zvýšil rýchlosť 38 sekúnd pred haváriou.
Autor TASR
Newark 7. októbra (TASR) - Vlak prímestskej dopravy, ktorý havaroval 29. septembra na stanici Hoboken v americkom štáte New Jersey, zvýšil rýchlosť 38 sekúnd pred haváriou. Informovala o tom agentúra AP.
Podľa správy Národného úradu pre bezpečnosť dopravy (NTSB) sa vlaková súprava pohybovala rýchlosťou 13 kilometrov za hodinu, ale 38 sekúnd pred haváriou sa jej rýchlosť zvýšila na 34 kilometrov za hodinu, čo je dvojnásobok prípustnej normy.
Rušňovodič vyšetrovateľom tvrdil, že pred stanicou Hoboken šiel vlak rýchlosťou 16 kilometrov za hodinu. Uviedol tiež, že samotnú haváriu si nepamätá.
Vyšetrovateľom sa podarilo získať údaje o pohybe vlaku zo zapisovača jazdy, videokamery a rušňovodičovho mobilu. Všetky tieto zariadenia zaslali na preskúmanie do špecializovaného laboratória vo Washingtone.
Vypracovanie konečnej správy o príčinách minulotýždňovej havárie by mohlo trvať aj viac ako rok, informovala AP.
Železničné nešťastie v meste Hoboken si vyžiadalo jedného mŕtveho a viac ako 100 zranených.
Pri nehode súprava štátneho dopravcu NJ Transit na stanici Hoboken prerazila slepé zakončenie koľaje, pričom čelný vozeň vybehol na krytú plochu medzi nástupišťami a staničnou budovou. Následne sa zrútila časť kovovej konštrukcie podopierajúcej strechu. Svedkovia uviedli, že k havárii došlo vo vysokej rýchlosti, nie je však zatiaľ jasné, prečo súprava na konci trate nespomalila.
Predmetná súprava podľa AP zatiaľ nebola vybavená systémom, ktorý by mohol v takomto prípade automaticky uviesť do činnosti brzdu, aj keď americká vláda už dávnejšie nariadila železniciam, aby ho nainštalovali do svojich vlakov. Stanovená lehota bola totiž opakovane predĺžená a v súčasnosti je posledným termínom koniec roka 2018.
Podľa správy Národného úradu pre bezpečnosť dopravy (NTSB) sa vlaková súprava pohybovala rýchlosťou 13 kilometrov za hodinu, ale 38 sekúnd pred haváriou sa jej rýchlosť zvýšila na 34 kilometrov za hodinu, čo je dvojnásobok prípustnej normy.
Rušňovodič vyšetrovateľom tvrdil, že pred stanicou Hoboken šiel vlak rýchlosťou 16 kilometrov za hodinu. Uviedol tiež, že samotnú haváriu si nepamätá.
Vyšetrovateľom sa podarilo získať údaje o pohybe vlaku zo zapisovača jazdy, videokamery a rušňovodičovho mobilu. Všetky tieto zariadenia zaslali na preskúmanie do špecializovaného laboratória vo Washingtone.
Vypracovanie konečnej správy o príčinách minulotýždňovej havárie by mohlo trvať aj viac ako rok, informovala AP.
Železničné nešťastie v meste Hoboken si vyžiadalo jedného mŕtveho a viac ako 100 zranených.
Pri nehode súprava štátneho dopravcu NJ Transit na stanici Hoboken prerazila slepé zakončenie koľaje, pričom čelný vozeň vybehol na krytú plochu medzi nástupišťami a staničnou budovou. Následne sa zrútila časť kovovej konštrukcie podopierajúcej strechu. Svedkovia uviedli, že k havárii došlo vo vysokej rýchlosti, nie je však zatiaľ jasné, prečo súprava na konci trate nespomalila.
Predmetná súprava podľa AP zatiaľ nebola vybavená systémom, ktorý by mohol v takomto prípade automaticky uviesť do činnosti brzdu, aj keď americká vláda už dávnejšie nariadila železniciam, aby ho nainštalovali do svojich vlakov. Stanovená lehota bola totiž opakovane predĺžená a v súčasnosti je posledným termínom koniec roka 2018.