Štyri mesiace pred prezidentskými voľbam smerujú republikáni aj demokrati k tomu, že na kampaň a reklamu minú vyše miliardy dolárov.
Autor TASR
Washington 20. júla (TASR) - Americký herec Morgan Freeman sa pripojil k darcom, ktorí na opätovné zvolenie amerického prezidenta Baracka Obamu venovali milión dolárov (vyše 815.600 eur), oznámila vo štvrtok tlačová agentúra Reuters.
Oscarový herec venoval milión prostredníctvom organizácie Priorities USA Action, ktorá je "politickým akčným výborom" (Super PAC), podporujúcim Obamu.
Priorities USA Action získali v tejto volebnej kampani 20,4 milióna dolárov (vyše 16,6 milióna eur), čo je však oveľa menej, ako sa podarilo zozbierať organizácii Restore Our Future, čo je Super PAC, podporujúci republikána Mitta Romneyho.
Organizácia Restore Our Future oznámila, že doteraz získala 81,5 milióna dolárov (takmer 66,5 milióna eur). Združenia Super PAC môžu získavať a míňať financie bez obmedzenia.
Super PAC funguje mimo rámca oficiálnej kampane a politických strán. Tieto organizácie väčšinou robia "špinavú prácu" a zaoberajú sa reklamami, ktoré protivníka vykresľujú negatívne.
Štyri mesiace pred prezidentskými voľbami, ktoré budú v USA 6. novembra, smerujú republikáni aj demokrati k tomu, že na kampaň a reklamu minú vyše miliardy dolárov.
Oscarový herec venoval milión prostredníctvom organizácie Priorities USA Action, ktorá je "politickým akčným výborom" (Super PAC), podporujúcim Obamu.
Priorities USA Action získali v tejto volebnej kampani 20,4 milióna dolárov (vyše 16,6 milióna eur), čo je však oveľa menej, ako sa podarilo zozbierať organizácii Restore Our Future, čo je Super PAC, podporujúci republikána Mitta Romneyho.
Organizácia Restore Our Future oznámila, že doteraz získala 81,5 milióna dolárov (takmer 66,5 milióna eur). Združenia Super PAC môžu získavať a míňať financie bez obmedzenia.
Super PAC funguje mimo rámca oficiálnej kampane a politických strán. Tieto organizácie väčšinou robia "špinavú prácu" a zaoberajú sa reklamami, ktoré protivníka vykresľujú negatívne.
Štyri mesiace pred prezidentskými voľbami, ktoré budú v USA 6. novembra, smerujú republikáni aj demokrati k tomu, že na kampaň a reklamu minú vyše miliardy dolárov.