Do centra s rozlohou 472 hektárov smú autami vojsť len obyvatelia a vozidlá hromadnej dopravy.
Autor TASR
Madrid 1. decembra (TASR) - Madrid v snahe zlepšiť kvalitu ovzdušia a znížiť hlučnosť vykázal veľkú časť osobnej dopravy z centra mesta. Projekt "Madrid Central" vstúpil do platnosti v piatok 30. novembra.
V rámci neho do centra s rozlohou 472 hektárov smú autami vojsť len obyvatelia a vozidlá hromadnej dopravy. Noviny El País označili rozhodnutie radnice za historické. Vďaka nemu by mali klesnúť hodnoty oxidov dusíka o 40 %.
Obyvatelia ostatných častí a taxíky budú potrebovať emisnú plaketu, aby mohli prekročiť červenou farbou označené hranice. Plaketu však môžu získať len benzínové a dieselové vozidlá, ktoré boli zaregistrované po roku 2000, respektíve 2006. Dodávateľské firmy dostali termín na modernizáciu vozového parku.
Výnimku zo zákazu dostali návštevníci obyvateľov, telesne postihnutí ľudia, poskytovatelia "nevyhnutných služieb", ako aj elektrické, plynové a hybridné autá. Každý, kto bez povolenia vojde do zakázanej zóny a polícia ho odhalí, bude spočiatku len informovaný. Od marca príde aj pokuta 90 eur.
V rámci neho do centra s rozlohou 472 hektárov smú autami vojsť len obyvatelia a vozidlá hromadnej dopravy. Noviny El País označili rozhodnutie radnice za historické. Vďaka nemu by mali klesnúť hodnoty oxidov dusíka o 40 %.
Obyvatelia ostatných častí a taxíky budú potrebovať emisnú plaketu, aby mohli prekročiť červenou farbou označené hranice. Plaketu však môžu získať len benzínové a dieselové vozidlá, ktoré boli zaregistrované po roku 2000, respektíve 2006. Dodávateľské firmy dostali termín na modernizáciu vozového parku.
Výnimku zo zákazu dostali návštevníci obyvateľov, telesne postihnutí ľudia, poskytovatelia "nevyhnutných služieb", ako aj elektrické, plynové a hybridné autá. Každý, kto bez povolenia vojde do zakázanej zóny a polícia ho odhalí, bude spočiatku len informovaný. Od marca príde aj pokuta 90 eur.