Toto rozhodnutie prijal holandský parlament v utorok jednomyseľne.
Autor TASR
Amsterdam 9. októbra (TASR) - Holandský parlament podporil návrh politickej strany Kresťanskodemokratická výzva (CDA), aby sa viedlo dodatočné vyšetrovanie okolností, prečo nebol v čase katastrofy lietadla MH17 pred vyše piatimi rokmi vzdušný priestor nad východnou Ukrajinou uzavretý.
Toto rozhodnutie prijal holandský parlament v utorok jednomyseľne, informovala v stredu agentúra Ukrinform s odvolaním sa na tweet poslanca za CDA Chrisa van Dama.
Veľvyslanec Ukrajiny v Holandsku Vsevolod Čencov vyjadril sklamanie, že sa opäť objavujú špekulácie týkajúce sa tejto záležitosti, ktoré podľa neho odvádzajú pozornosť od skutočného vyšetrovania a hľadania osôb zodpovedných za katastrofu stroja linky MH17.
Poznamenal tiež, že za posledných päť rokov Ukrajina s Holandskom pri vyšetrovaní prípadu MH17 úzko spolupracovala a poskytla všetky komplexné informácie - vrátane informácií o problematike neuzatvorenia vzdušného priestoru.
Podľa správ Medzinárodného vyšetrovacieho tímu (JIT) bolo lietadlo Boeing 777 smerujúce z Amsterdamu do Kuala Lumpuru zostrelené raketou ruského systému BUK.
Holandskí poslanci v tejto súvislosti začiatkom októbra vyzvali šéfa diplomacie Stefa Bloka, aby zistil, prečo lietadlo dostalo povolenie preletieť nad Ukrajinou, keď v jej východných regiónoch prebiehali boje.
Holandská bezpečnostná rada už totiž v roku 2015 uviedla, že existoval dostatok dôvodov na uzavretie ukrajinského vzdušného priestoru.
Amsterdamský denník Parool v tejto súvislosti upozornil, že holandská vláda sa "zdráhala" klásť Ukrajine nepríjemné otázky, pretože Kyjev bol spojencom a bol úzko zapojený do vyšetrovania celej udalosti.
Na rozdiel od Ruska, odkiaľ pochádzal systém BUK, Ukrajina sa za katastrofu letu MH17 pred vyšetrovacími orgánmi nezodpovedá.
Doteraz úzke vzťahy medzi Ukrajinou a Holandskom sa však naštrbili po tom, ako Kyjev začiatkom septembra v rámci vzájomnej výmeny zadržiavaných osôb vydal do Ruska pravdepodobného svedka udalosti Vladimira Cemacha, čo znemožní jeho ďalšie vyšetrovanie - napríklad holandskou prokuratúrou.
Na základe vyšetrovania JIT budú za katastrofu letu MH17 od marca 2020 súdení Rusi Igor Girkin, Sergej Dubinskij a Oleg Pulatov a Ukrajinec Leonid Charčenko.
Boeing 777 leteckej spoločnosti Malaysia Airlines, ktorý letel na linke MH17 z Amsterdamu do Kuala Lumpuru, havaroval v Doneckej oblasti 17. júla 2014. Na palube sa nachádzalo 298 ľudí, pri páde lietadla všetci zahynuli.
Toto rozhodnutie prijal holandský parlament v utorok jednomyseľne, informovala v stredu agentúra Ukrinform s odvolaním sa na tweet poslanca za CDA Chrisa van Dama.
Veľvyslanec Ukrajiny v Holandsku Vsevolod Čencov vyjadril sklamanie, že sa opäť objavujú špekulácie týkajúce sa tejto záležitosti, ktoré podľa neho odvádzajú pozornosť od skutočného vyšetrovania a hľadania osôb zodpovedných za katastrofu stroja linky MH17.
Poznamenal tiež, že za posledných päť rokov Ukrajina s Holandskom pri vyšetrovaní prípadu MH17 úzko spolupracovala a poskytla všetky komplexné informácie - vrátane informácií o problematike neuzatvorenia vzdušného priestoru.
Podľa správ Medzinárodného vyšetrovacieho tímu (JIT) bolo lietadlo Boeing 777 smerujúce z Amsterdamu do Kuala Lumpuru zostrelené raketou ruského systému BUK.
Holandskí poslanci v tejto súvislosti začiatkom októbra vyzvali šéfa diplomacie Stefa Bloka, aby zistil, prečo lietadlo dostalo povolenie preletieť nad Ukrajinou, keď v jej východných regiónoch prebiehali boje.
Holandská bezpečnostná rada už totiž v roku 2015 uviedla, že existoval dostatok dôvodov na uzavretie ukrajinského vzdušného priestoru.
Amsterdamský denník Parool v tejto súvislosti upozornil, že holandská vláda sa "zdráhala" klásť Ukrajine nepríjemné otázky, pretože Kyjev bol spojencom a bol úzko zapojený do vyšetrovania celej udalosti.
Na rozdiel od Ruska, odkiaľ pochádzal systém BUK, Ukrajina sa za katastrofu letu MH17 pred vyšetrovacími orgánmi nezodpovedá.
Doteraz úzke vzťahy medzi Ukrajinou a Holandskom sa však naštrbili po tom, ako Kyjev začiatkom septembra v rámci vzájomnej výmeny zadržiavaných osôb vydal do Ruska pravdepodobného svedka udalosti Vladimira Cemacha, čo znemožní jeho ďalšie vyšetrovanie - napríklad holandskou prokuratúrou.
Na základe vyšetrovania JIT budú za katastrofu letu MH17 od marca 2020 súdení Rusi Igor Girkin, Sergej Dubinskij a Oleg Pulatov a Ukrajinec Leonid Charčenko.
Boeing 777 leteckej spoločnosti Malaysia Airlines, ktorý letel na linke MH17 z Amsterdamu do Kuala Lumpuru, havaroval v Doneckej oblasti 17. júla 2014. Na palube sa nachádzalo 298 ľudí, pri páde lietadla všetci zahynuli.