Takmer 200-metrovú loď odťahujú dva remorkéry.
Autor TASR
Haag 31. júla (TASR) - Záchranári začali v nedeľu večer odťahovať horiacu nákladnú loď Fremantle Highway naloženú autami na bezpečnejšie dočasné miesto pri holandskom pobreží. Oznámilo to holandské ministerstvo pre infraštruktúru a vodné hospodárstvo, informuje TASR podľa správ agentúr DPA a AFP.
Takmer 200-metrovú loď odťahujú dva remorkéry. Odťahovanie sa malo začať ešte v sobotu, napokon ho však na poslednú chvíľu odložili pre zlé poveternostné podmienky, a to konkrétne silný vietor.
V nedeľu večer loď však napokon začali odťahovať z ostrova Terschelling na východ, smerom k ostrovu Schiermonnikoog. Operácia je považovaná riskantnú, keďže plavidlo stále horí.
Existujú obavy, že by sa mohlo cestou rozpadnúť či prevrátiť, a to by mohlo zapríčiniť ekologickú katastrofu. Experti predtým pripravili plavidlo na odtiahnutie a uviedli, že boli podniknuté preventívne opatrenia proti úniku znečisťujúcich látok.
Holandské ministerstvo pre infraštruktúru a vodné hospodárstvo ubezpečilo, že stav lode sa neustále monitoruje. Loď je podľa rezortu stabilná a neporušená aj pod čiarou ponoru. Ministerstvo dodalo, že v pohotovosti - pre prípadný únik ropy - sú aj ďalšie holanské i nemecké plavidlá.
Nákladná loď má byť odtiahnutá na bezpečnejšie dočasné miesto - ležiace 16 kilometrov severne od Schiermonnikoogu, kým sa pre ňu nenájde konečný prístav. Momentálne sa loď nachádza medzi dvoma veľmi frekventovanými námornými trasami, vedúcimi do a z Nemecka, čo je veľmi nebezpečné. Situácia je podľa DPA prirovnávaná k pomyselnému horiacemu kamiónu naloženému ropou stojacemu medzi dvoma diaľnicami.
Rremorkéry sa plavia rýchlosťou približne 5,5 kilometrov za hodinu. Odtiahnutie lode by malo trvať 12 až 14 hodín, a to v závislosti od poveternostných podmienok, prílivu či dymu z horiacej lode.
Loď prevážala 3783 nových áut vrátane 498 elektromobilov, pričom pod panamskou vlajkou sa plavila z nemeckého prístavu Bremerhaven do Singapuru. Požiar na nej vypukol v stredu skoro ráno, keď bola približne 30 kilometrov severne od ostrova Ameland.
V dôsledku požiaru zahynul jeden člen posádky, ďalších 22 sa podarilo zachrániť. Príčina požiaru dosiaľ známa nie je. Vlastník lode, spoločnosť Shoei Kisen Kaisha, však uviedol, že ho s vysokou pravdepodobnosťou spôsobili elektromobily.
Takmer 200-metrovú loď odťahujú dva remorkéry. Odťahovanie sa malo začať ešte v sobotu, napokon ho však na poslednú chvíľu odložili pre zlé poveternostné podmienky, a to konkrétne silný vietor.
V nedeľu večer loď však napokon začali odťahovať z ostrova Terschelling na východ, smerom k ostrovu Schiermonnikoog. Operácia je považovaná riskantnú, keďže plavidlo stále horí.
Existujú obavy, že by sa mohlo cestou rozpadnúť či prevrátiť, a to by mohlo zapríčiniť ekologickú katastrofu. Experti predtým pripravili plavidlo na odtiahnutie a uviedli, že boli podniknuté preventívne opatrenia proti úniku znečisťujúcich látok.
Holandské ministerstvo pre infraštruktúru a vodné hospodárstvo ubezpečilo, že stav lode sa neustále monitoruje. Loď je podľa rezortu stabilná a neporušená aj pod čiarou ponoru. Ministerstvo dodalo, že v pohotovosti - pre prípadný únik ropy - sú aj ďalšie holanské i nemecké plavidlá.
Nákladná loď má byť odtiahnutá na bezpečnejšie dočasné miesto - ležiace 16 kilometrov severne od Schiermonnikoogu, kým sa pre ňu nenájde konečný prístav. Momentálne sa loď nachádza medzi dvoma veľmi frekventovanými námornými trasami, vedúcimi do a z Nemecka, čo je veľmi nebezpečné. Situácia je podľa DPA prirovnávaná k pomyselnému horiacemu kamiónu naloženému ropou stojacemu medzi dvoma diaľnicami.
Rremorkéry sa plavia rýchlosťou približne 5,5 kilometrov za hodinu. Odtiahnutie lode by malo trvať 12 až 14 hodín, a to v závislosti od poveternostných podmienok, prílivu či dymu z horiacej lode.
Loď prevážala 3783 nových áut vrátane 498 elektromobilov, pričom pod panamskou vlajkou sa plavila z nemeckého prístavu Bremerhaven do Singapuru. Požiar na nej vypukol v stredu skoro ráno, keď bola približne 30 kilometrov severne od ostrova Ameland.
V dôsledku požiaru zahynul jeden člen posádky, ďalších 22 sa podarilo zachrániť. Príčina požiaru dosiaľ známa nie je. Vlastník lode, spoločnosť Shoei Kisen Kaisha, však uviedol, že ho s vysokou pravdepodobnosťou spôsobili elektromobily.