Zlyhanie klimatizácie týkalo asi tucta vlakov na diaľkových tratiach, osobitne na trase Berlín-Amsterdam.
Autor TASR
Düsseldorf/Berlín/Viedeň/Innsbruck 3. júla (TASR) - Problémy s klimatizáciou starých vozňov IC rýchlikov sa včera, počas doteraz najteplejšieho dňa tohtoročného leta, zopakovali v Nemecku.
Hovorca Nemeckých železníc (DB) potvrdil, že sa zlyhanie klimatizácie týkalo asi tucta vlakov na diaľkových tratiach, osobitne na trase Berlín-Amsterdam. Cestujúcich tak museli požiadať, aby buď prestúpili do náhradných vlakov, alebo počkali na ďalší spoj, informovala agentúra DPA.
V Severnom Porýni-Vestfálsku podľa hovorcu tamojších železníc v piatich diaľkových a regionálnych vlakoch vypadlo chladenie, takže ich museli odstaviť. V Kolíne nad Rýnom a Dortmunde z tohto dôvodu skončili aj tri rýchliky Intercity smerujúce do Hamburgu. Pasažieri aj tu museli využiť náhradné vlaky.
Železničnú dopravu v Nemecku sužovali aj tradičné problémy s výhybkami vyskytujúce sa pri extrémoch počasia.
Klimatizácia čiastočne alebo úplne nefungovala počas vlny horúčav v júli 2010 vo viac ako 50 vlakoch. Nemecké železnice vtedy zaplatili okolo 27.000 cestujúcim odškodné vo výške takmer štyroch miliónov eur.
S problémami súvisiacimi s horúčavami bojovali dnes aj rakúski železničiari. Tamojšie spolkové železnice informovali o dočasnom prerušení prevádzky na dvoch lokálnych tratiach práve kvôli vplyvu vysokých teplôt na výhybky.
Hovorca Nemeckých železníc (DB) potvrdil, že sa zlyhanie klimatizácie týkalo asi tucta vlakov na diaľkových tratiach, osobitne na trase Berlín-Amsterdam. Cestujúcich tak museli požiadať, aby buď prestúpili do náhradných vlakov, alebo počkali na ďalší spoj, informovala agentúra DPA.
V Severnom Porýni-Vestfálsku podľa hovorcu tamojších železníc v piatich diaľkových a regionálnych vlakoch vypadlo chladenie, takže ich museli odstaviť. V Kolíne nad Rýnom a Dortmunde z tohto dôvodu skončili aj tri rýchliky Intercity smerujúce do Hamburgu. Pasažieri aj tu museli využiť náhradné vlaky.
Železničnú dopravu v Nemecku sužovali aj tradičné problémy s výhybkami vyskytujúce sa pri extrémoch počasia.
Klimatizácia čiastočne alebo úplne nefungovala počas vlny horúčav v júli 2010 vo viac ako 50 vlakoch. Nemecké železnice vtedy zaplatili okolo 27.000 cestujúcim odškodné vo výške takmer štyroch miliónov eur.
S problémami súvisiacimi s horúčavami bojovali dnes aj rakúski železničiari. Tamojšie spolkové železnice informovali o dočasnom prerušení prevádzky na dvoch lokálnych tratiach práve kvôli vplyvu vysokých teplôt na výhybky.