Lietadlo Antonov An-32 ruskej výroby vykonávalo bežný prepravný let na odľahlé indické ostrovy Andamany a Nikobary, keď v júli 2016 zmizlo z radarov.
Autor TASR
Naí Dillí 12. januára (TASR) - India v piatok oznámila, že zrejme objavila vrak nákladného lietadla indických vzdušných síl, ktoré sa pred takmer ôsmimi rokmi stratilo nad morom s 29 ľuďmi na palube. TASR o tom informuje podľa správy agentúry AFP.
Lietadlo Antonov An-32 ruskej výroby vykonávalo bežný prepravný let na odľahlé indické ostrovy Andamany a Nikobary, keď v júli 2016 zmizlo z radarov. Posledný kontakt s letovou prevádzkou nadviazalo asi 15 minút po štarte zo základne ležiacej neďaleko juhoindického mesta Čennai. Počas záchrannej a pátracej operácie sa vtedy nenašli nijaké stopy po lietadle.
Indické ministerstvo obrany však v piatok uviedlo, že pomocou prieskumného morského dronu sa podarilo v hĺbke 3400 metrov asi 140 námorných míľ od Čennai nájsť vrak stroskotaného lietadla.
Zábery z miesta nálezu sa zhodujú s lietadlom typu An-32. Rezort obrany dodal, že objav "na pravdepodobnom mieste havárie" sa zrejme zhoduje s lietadlom, ktoré sa stratilo v roku 2016. Zmiznutie iného lietadla v oblasti nehlásili.
Stroje An-32 sú schopné letieť až štyri hodiny bez toho, aby museli dotankovať, a indické vojenské letectvo ich používa ako svoje hlavné transportné lietadlá. K jednej z najtragickejších nehôd lietadla An-32 prišlo v Indii v roku 1990 neďaleko letiska v Naí Dillí. Incident si vyžiadal životy 20 ľudí na palube a troch civilistov na zemi.
Indické vzdušné sily, ktoré sa z veľkej časti spoliehajú na vybavenie vyrábané v Rusku, však zaznamenali v posledných rokoch viacero väčších nehôd.
V roku 2021 zahynulo pri zrútení vojenského vrtuľníka Mi-17 ruskej výroby 13 ľudí vrátane náčelníka generálneho štábu Bipina Rávata. O rok neskôr zahynuli dvaja piloti pri nehode stíhačky MiG-21 počas výcvikového letu v indickom štáte Radžastan.
Vlani sa zase stíhačka ruskej výroby Suchoj Su-30 zrazila počas letu v rámci výcviku so stíhacím lietadlom Mirage 2000 francúzskej výroby. Jeden z pilotov nehodu neprežil.
Indické vzdušné sily sa postupne zbavujú starších lietadiel, z ktorých niektoré boli vyrobené ešte v 60. rokoch minulého storočia. Odborníci varujú, že pomalá modernizácia vojenského letectva ohrozuje národnú bezpečnosť.
Lietadlo Antonov An-32 ruskej výroby vykonávalo bežný prepravný let na odľahlé indické ostrovy Andamany a Nikobary, keď v júli 2016 zmizlo z radarov. Posledný kontakt s letovou prevádzkou nadviazalo asi 15 minút po štarte zo základne ležiacej neďaleko juhoindického mesta Čennai. Počas záchrannej a pátracej operácie sa vtedy nenašli nijaké stopy po lietadle.
Indické ministerstvo obrany však v piatok uviedlo, že pomocou prieskumného morského dronu sa podarilo v hĺbke 3400 metrov asi 140 námorných míľ od Čennai nájsť vrak stroskotaného lietadla.
Zábery z miesta nálezu sa zhodujú s lietadlom typu An-32. Rezort obrany dodal, že objav "na pravdepodobnom mieste havárie" sa zrejme zhoduje s lietadlom, ktoré sa stratilo v roku 2016. Zmiznutie iného lietadla v oblasti nehlásili.
Stroje An-32 sú schopné letieť až štyri hodiny bez toho, aby museli dotankovať, a indické vojenské letectvo ich používa ako svoje hlavné transportné lietadlá. K jednej z najtragickejších nehôd lietadla An-32 prišlo v Indii v roku 1990 neďaleko letiska v Naí Dillí. Incident si vyžiadal životy 20 ľudí na palube a troch civilistov na zemi.
Indické vzdušné sily, ktoré sa z veľkej časti spoliehajú na vybavenie vyrábané v Rusku, však zaznamenali v posledných rokoch viacero väčších nehôd.
V roku 2021 zahynulo pri zrútení vojenského vrtuľníka Mi-17 ruskej výroby 13 ľudí vrátane náčelníka generálneho štábu Bipina Rávata. O rok neskôr zahynuli dvaja piloti pri nehode stíhačky MiG-21 počas výcvikového letu v indickom štáte Radžastan.
Vlani sa zase stíhačka ruskej výroby Suchoj Su-30 zrazila počas letu v rámci výcviku so stíhacím lietadlom Mirage 2000 francúzskej výroby. Jeden z pilotov nehodu neprežil.
Indické vzdušné sily sa postupne zbavujú starších lietadiel, z ktorých niektoré boli vyrobené ešte v 60. rokoch minulého storočia. Odborníci varujú, že pomalá modernizácia vojenského letectva ohrozuje národnú bezpečnosť.