Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Nedela 24. november 2024Meniny má Emília
< sekcia Zahraničie

Južná Kórea: Zadržali šéfa spoločnosti, ktorej patrí potopený trajekt

Trajekt mizne pod vodou. Foto: TASR/AP

Zatknutých bolo všetkých 15 členov posádky trajektu, ktorí mali na starosti navigáciu a prežili jeho potopenie. Boli obvinení z nedbanlivosti a že nechránili cestujúcich.

Soul 8. mája (TASR) - Juhokórejská prokuratúra uviedla, že dnes zadržala prezidenta lodnej spoločnosti, ktorá vlastní potopený trajekt. A to v súvislosti s obvinením, že loď bola preťažená.

Podľa prokuratúry, ktorú citovala agentúra Associated Press, prezident spoločnosti Chonghaejin Marine, Kim Han-sik údajne vedel o tom, že trajekt Sewol prekračoval svoj nákladný limit, ale neurobil nič predtým, ako vyplával. Trajekt sa potopil 16. apríla a o život prišlo alebo je nezvestných vyše 300 ľudí.

Prokuratúra vyšetruje Kimove konanie, kým sa rozhodne, či ho oficiálne zatkne.

Existujú dôkazy nielen o tom, že loď bola preťažená nákladom, ale aj že agentúra zodpovedná za bezpečnosť cestujúcich bola nesprávne informovaná o ich prípustnom počte.

Zatknutých bolo všetkých 15 členov posádky trajektu, ktorí mali na starosti navigáciu a prežili jeho potopenie. Boli obvinení z nedbanlivosti a že nechránili cestujúcich. Zatknutí boli aj štyria ďalší zamestnanci uvedenej lodnej spoločnosti, ktorí mali na palube na starosti náklad.

Trajekt Sewol 16. apríla prepravoval 3608 ton nákladu vrátane 108 vozidiel, keď došlo k jeho prevrhnutiu a potopeniu na ceste z prístavu v juhokórejskom meste Inčchon na dovolenkový ostrov Čedžu.

Vyšetrovatelia sa domnievajú, že za tragédiou stojí prekročenie maximálnej hmotnosti nákladu, zmeny vo vnútornom usporiadaní plavidla, ako i rozmiestnenie samotného nákladu. Palubné záznamy ukazujú, že trajekt bol preťažený počas 139 z 241 plavieb, ktoré na predmetnej trase podnikol od marca 2013. Vo vyšetrovacej správe sa píše, že zisk z prepravy tohto pridaného tovaru činí 2,8 milióna dolárov.

Predpokladá sa, že pri prudkej otáčke lode sa prevážaný náklad uvoľnil, čím sa zmenilo ťažisko plavidla, ktoré následne začalo naberať vodu a klesať pod hladinu.