Medzinárodný tím záchranárov, v ktorom sú okrem Maďarov a Kórejčanov aj Rakúšania a Česi, preveruje pod vodou stav vraku a hľadá miesta, ktoré by boli vhodné na pripevnenie potopenej lode k žeriavu.
Autor TASR
,aktualizované Budapešť 5. júna (TASR) - Plávajúci maďarský žeriav Clark Ádám, ktorý v stredu ráno vyplával po Dunaji zo severomaďarského Komáromu na miesto minulotýždňovej tragickej zrážky lodí v Budapešti, popoludní dorazil k prístavu predmestia hlavného mesta Újpest, kde zakotvil. Podľa verejnoprávnej televíznej stanice M1 tam plavidlo zostane, až kým neklesne hladina rieky, ktorá mu v terajšej situácii neumožňuje preplávať pod Margitin most.
Práve uvedený most je najkritickejším miestom plavby žeriava, ktorý po pomalom poklese hladiny Dunaja už v stredu dokázal preplávať pod železničným mostom Komárno-Komárom.
Šéf technickej záchrannej operácie v Budapešti uviedol, že v priebehu stredy sa už žiadny potápač neponorí k vraku, pretože už splnili úlohy na tento deň. Potápači majú ešte zabezpečiť stabilizáciu vraku, aby ho nestrhol prúd vody zo súčasnej pozície.
Medzinárodný tím záchranárov, v ktorom sú okrem Maďarov a Kórejčanov aj Rakúšania a Česi, preveruje pod vodou stav vraku a hľadá miesta, ktoré by boli vhodné na pripevnenie potopenej lode k žeriavu. Experti varujú, že konštrukcia plavidla nemusí vydržať silný tlak prúdenia vody a v procese vyzdvihnutia sa môže zlomiť.
Po nehode, ktorá sa stala 29. mája krátko po 21.00 h, zachránili z rieky sedem pasažierov. Doposiaľ identifikovali telá šiestich obetí, záchranné jednotky spoločne pátrajú ešte po 15 nezvestných.
Spravodajca TASR Ladislav Vallach
Práve uvedený most je najkritickejším miestom plavby žeriava, ktorý po pomalom poklese hladiny Dunaja už v stredu dokázal preplávať pod železničným mostom Komárno-Komárom.
Šéf technickej záchrannej operácie v Budapešti uviedol, že v priebehu stredy sa už žiadny potápač neponorí k vraku, pretože už splnili úlohy na tento deň. Potápači majú ešte zabezpečiť stabilizáciu vraku, aby ho nestrhol prúd vody zo súčasnej pozície.
Medzinárodný tím záchranárov, v ktorom sú okrem Maďarov a Kórejčanov aj Rakúšania a Česi, preveruje pod vodou stav vraku a hľadá miesta, ktoré by boli vhodné na pripevnenie potopenej lode k žeriavu. Experti varujú, že konštrukcia plavidla nemusí vydržať silný tlak prúdenia vody a v procese vyzdvihnutia sa môže zlomiť.
Po nehode, ktorá sa stala 29. mája krátko po 21.00 h, zachránili z rieky sedem pasažierov. Doposiaľ identifikovali telá šiestich obetí, záchranné jednotky spoločne pátrajú ešte po 15 nezvestných.
Spravodajca TASR Ladislav Vallach