Kanadský premiér Stephen Harper prirovnal zničenú oblasť k vojnovej zóne a povedal, že zhorelo približne 30 budov.
Autor TASR
Montreal 8. júla (TASR) - Zhruba 40 ľudí je ešte stále nezvestných v kanadskej provincii Quebec, kde sa v noci z piatka na sobotu dal samovoľne do pohybu odstavený cisternový vlak s ropou, ktorý po 11 kilometrovej jazde dolu kopcom vykoľajil v centre mestečka Lac-Mégantic so 6000 obyvateľmi.
Po havárii vybuchlo postupne najmenej päť z jeho 72 vozňov, informovala agentúra Associated Press.
Lac-Mégantic sa nachádza asi 250 kilometrov východne od Montrealu, v blízkosti hraníc s americkým štátom Maine.
Kanadský premiér Stephen Harper prirovnal zničenú oblasť k vojnovej zóne a povedal, že zhorelo približne 30 budov. Šéf quebeckej provinčnej polície Benoit Richard povedal, že prehľadaná bola iba malá časť zničenej oblasti, pretože požiarnici chceli najskôr uhasiť všetky ohniská.
Vlak havaroval v časti mesta s množstvom reštaurácií a barov, ktoré bývajú počas letných víkendových nocí zaplnené. Podľa polície prvý z cisternových vozňov vybuchol krátko po jednej hodine nadránom a následný požiar zachvátil niekoľko domov. Dva horiace cisternové vozne vyvolávali obavy ešte v nedeľu, hasiči sa zdržiavali vo vzdialenosti 150 metrov od nich a chladili ich vodou a penou, aby sa neprehriali.
Kanadský premiér navštívil miesto nehody v nedeľu a označil ju za "neuveriteľné nešťastie". "Je to obrovská oblasť, 30 úplne zničených budov... Nie je tu rodina, ktorej by sa to nedotklo."
Polícia doteraz potvrdila päť mŕtvych, jedného v sobotu a štyroch v nedeľu. Ich spálené telesné pozostatky poslali na identifikáciu do Montrealu. Podľa súdneho lekára sa telá niektorých obetí možno vôbec nenájdu, pretože výbuchy boli extrémne silné.
Podľa prezidenta železničnej spoločnosti Rail World Edwarda Burkhardta bol vlak odstavený, pretože rušňovodičovi sa skončila služba. Z neznámych príčin sa dal do pohybu. Uplynulých desať rokov bolo z bezpečnostného hľadiska bezproblémových, povedal.
Šéf požiarnikov povedal, že zopár hodín pred vykoľajením vlaku hasili požiar jeho lokomotívy na inom mieste.
Vlak prevážal ropu zo Severnej Dakoty do rafinérie v Novom Brunswicku. Vzhľadom na limitovanú kapacitu ropovodu v Kanade producenti ropy čoraz viac využívajú na transport železnicu.
Havária je štvrtou vyšetrovanou železničnou nehodou vlaku prevážajúceho ropu v Kanade od začiatku tohto roka.
Premiér Harper sa pokúša presvedčiť americkú vládu, aby schválila kontroverzný ropovod Keystone XL, ktorý by viedol z Kanady k Mexickému zálivu. Ochranárska spoločnosť Greenpeace Kanada sa v nedeľu vyjadrila, že federálne bezpečnostné opatrenia nedržia krok s obrovským nárastom transportu ropy po železnici.
Po havárii vybuchlo postupne najmenej päť z jeho 72 vozňov, informovala agentúra Associated Press.
Lac-Mégantic sa nachádza asi 250 kilometrov východne od Montrealu, v blízkosti hraníc s americkým štátom Maine.
Kanadský premiér Stephen Harper prirovnal zničenú oblasť k vojnovej zóne a povedal, že zhorelo približne 30 budov. Šéf quebeckej provinčnej polície Benoit Richard povedal, že prehľadaná bola iba malá časť zničenej oblasti, pretože požiarnici chceli najskôr uhasiť všetky ohniská.
Vlak havaroval v časti mesta s množstvom reštaurácií a barov, ktoré bývajú počas letných víkendových nocí zaplnené. Podľa polície prvý z cisternových vozňov vybuchol krátko po jednej hodine nadránom a následný požiar zachvátil niekoľko domov. Dva horiace cisternové vozne vyvolávali obavy ešte v nedeľu, hasiči sa zdržiavali vo vzdialenosti 150 metrov od nich a chladili ich vodou a penou, aby sa neprehriali.
Kanadský premiér navštívil miesto nehody v nedeľu a označil ju za "neuveriteľné nešťastie". "Je to obrovská oblasť, 30 úplne zničených budov... Nie je tu rodina, ktorej by sa to nedotklo."
Polícia doteraz potvrdila päť mŕtvych, jedného v sobotu a štyroch v nedeľu. Ich spálené telesné pozostatky poslali na identifikáciu do Montrealu. Podľa súdneho lekára sa telá niektorých obetí možno vôbec nenájdu, pretože výbuchy boli extrémne silné.
Podľa prezidenta železničnej spoločnosti Rail World Edwarda Burkhardta bol vlak odstavený, pretože rušňovodičovi sa skončila služba. Z neznámych príčin sa dal do pohybu. Uplynulých desať rokov bolo z bezpečnostného hľadiska bezproblémových, povedal.
Galéria: Vykoľajenie nákladného vlaku v kanadskej provincii Quebec
Šéf požiarnikov povedal, že zopár hodín pred vykoľajením vlaku hasili požiar jeho lokomotívy na inom mieste.
Vlak prevážal ropu zo Severnej Dakoty do rafinérie v Novom Brunswicku. Vzhľadom na limitovanú kapacitu ropovodu v Kanade producenti ropy čoraz viac využívajú na transport železnicu.
Havária je štvrtou vyšetrovanou železničnou nehodou vlaku prevážajúceho ropu v Kanade od začiatku tohto roka.
Premiér Harper sa pokúša presvedčiť americkú vládu, aby schválila kontroverzný ropovod Keystone XL, ktorý by viedol z Kanady k Mexickému zálivu. Ochranárska spoločnosť Greenpeace Kanada sa v nedeľu vyjadrila, že federálne bezpečnostné opatrenia nedržia krok s obrovským nárastom transportu ropy po železnici.