Úrady sa obávajú, že v troskách zhoreného vykoľajeného vlaku sa nachádzajú ďalšie desiatky tiel.
Autor TASR
Montreal 10. júla (TASR) - Kanadské úrady v utorok oznámili, že začali trestné vyšetrovanie výbuchu neriadeného vlaku s nákladom ropy, ku ktorému došlo uprostred malého mesta Lac-Mégantic v provincii Quebec.
Počet úmrtí už stúpol na 15 a úrady sa obávajú, že v troskách zhoreného vykoľajeného vlaku sa nachádzajú ďalšie desiatky tiel.
Policajný inšpektor provincie Michel Forget informoval, že vyšetrovatelia "odhalili skutočnosti", ktoré ich viedli k otvoreniu vyšetrovania. Inšpektor neuviedol podrobnosti, ale vylúčil terorizmus, napísala svetová tlačová agentúra AP.
Pokrútené trosky a únik ropy brzdil záchranárov v pátraní po telách aj tri dni po nehode, ku ktorej došlo v sobotu 6. júla a ktorá spôsobila obrovský požiar. Ten zničil väčšinu centra mesta Lac-Mégantic a vyvolal pochybnosti o bezpečnosti prepravy ropy vlakmi namiesto ropovodmi.
Vyšetrovatelia sa sústreďujú na to, či požiar vo vlaku niekoľko hodín pred katastrofou mohol zapríčiniť smrtiacu reťaz udalostí.
Počet úmrtí stúpol, keď záchranári našli v utorok dve ďalšie telá. Približne tridsať ľudí je nezvestných.
"Priestor okolo vraku je veľmi nebezpečný. Musíme zaistiť bezpečnosť tým, čo tam teraz pracujú. Máme tam niekoľko rizikových miest. Uniká aj ropa," uviedol policajný seržant Benoit Richard.
Telá, ktoré záchranári vytiahli, boli také zhorené, že ich ešte neidentifikovali.
Odstavený vlak bez rušňovodiča sa dal samovoľne do pohybu v sobotu skoro ráno a rútil sa dolu kopcom tmou takmer 11 kilometrov, potom sa vykoľajil v rýchlosti 101 kilometrov za hodinu v centre mesta Lac-Mégantic, neďaleko hranice s americkým štátom Maine. Vyšetrovatelia uviedli, že všetkých 73 vozňov okrem jedného prepravovalo ropu. Najmenej päť ich explodovalo.
Výbuchy zničili okolo 30 budov vrátane obľúbeného baru Musi-Cafe, ktorý bol v tom čase plný hostí, a vynútili si evakuáciu tretiny zo 6000 obyvateľov mesta.
Železniční dispečeri nemali žiadnu šancu kohokoľvek varovať počas 18-minútovej jazdy vlaku, pretože ani oni sami o ničom nevedeli. Systémy varovania sú nainštalované na rušnejších trasách, ale nie na vedľajších.
Tento vlak začal niekoľko hodín pred nešťastím horieť v neďalekom meste a tak lokomotívu odpojili. Podľa niektorých odborníkov to mohlo znefunkčniť brzdy. Asi o hodinu po odstavení lokomotívy sa totiž vlaková súprava dala do pohybu.
Počet úmrtí už stúpol na 15 a úrady sa obávajú, že v troskách zhoreného vykoľajeného vlaku sa nachádzajú ďalšie desiatky tiel.
Policajný inšpektor provincie Michel Forget informoval, že vyšetrovatelia "odhalili skutočnosti", ktoré ich viedli k otvoreniu vyšetrovania. Inšpektor neuviedol podrobnosti, ale vylúčil terorizmus, napísala svetová tlačová agentúra AP.
Pokrútené trosky a únik ropy brzdil záchranárov v pátraní po telách aj tri dni po nehode, ku ktorej došlo v sobotu 6. júla a ktorá spôsobila obrovský požiar. Ten zničil väčšinu centra mesta Lac-Mégantic a vyvolal pochybnosti o bezpečnosti prepravy ropy vlakmi namiesto ropovodmi.
Vyšetrovatelia sa sústreďujú na to, či požiar vo vlaku niekoľko hodín pred katastrofou mohol zapríčiniť smrtiacu reťaz udalostí.
Počet úmrtí stúpol, keď záchranári našli v utorok dve ďalšie telá. Približne tridsať ľudí je nezvestných.
"Priestor okolo vraku je veľmi nebezpečný. Musíme zaistiť bezpečnosť tým, čo tam teraz pracujú. Máme tam niekoľko rizikových miest. Uniká aj ropa," uviedol policajný seržant Benoit Richard.
Telá, ktoré záchranári vytiahli, boli také zhorené, že ich ešte neidentifikovali.
Odstavený vlak bez rušňovodiča sa dal samovoľne do pohybu v sobotu skoro ráno a rútil sa dolu kopcom tmou takmer 11 kilometrov, potom sa vykoľajil v rýchlosti 101 kilometrov za hodinu v centre mesta Lac-Mégantic, neďaleko hranice s americkým štátom Maine. Vyšetrovatelia uviedli, že všetkých 73 vozňov okrem jedného prepravovalo ropu. Najmenej päť ich explodovalo.
Výbuchy zničili okolo 30 budov vrátane obľúbeného baru Musi-Cafe, ktorý bol v tom čase plný hostí, a vynútili si evakuáciu tretiny zo 6000 obyvateľov mesta.
Železniční dispečeri nemali žiadnu šancu kohokoľvek varovať počas 18-minútovej jazdy vlaku, pretože ani oni sami o ničom nevedeli. Systémy varovania sú nainštalované na rušnejších trasách, ale nie na vedľajších.
Tento vlak začal niekoľko hodín pred nešťastím horieť v neďalekom meste a tak lokomotívu odpojili. Podľa niektorých odborníkov to mohlo znefunkčniť brzdy. Asi o hodinu po odstavení lokomotívy sa totiž vlaková súprava dala do pohybu.