Záchranári naďalej prehľadávajú trosky zdemolovaného vlaku aj budov. Doteraz našli telesné pozostatky 42 ľudí, ktoré identifikovali pomocou DNA, osem osôb je stále nezvestných.
Autor TASR
Quebec 19. júla (TASR) - Cisternový vlak prevážajúci ropu, ktorý sa vykoľajil a následne vybuchol v kanadskom mestečku Lac-Mégantic, nemal v poriadku brzdy. Povedal to dnes hlavný vyšetrovateľ kanadského úradu pre bezpečnosť dopravy (TSB) Donald Ross, ktorého citovala agentúra Reuters.
Podľa Rossa nedostatočná brzdná sila mohla byť dôsledkom mechanických problémov s ručnými brzdami alebo toho, že ich niekto nesprávne použil. "Vlak, ktorý sa vykoľajil, nemal v poriadku brzdy. Treba použiť dostatočný počet bŕzd. Je potrebné preskúmať aj kvalitu bŕzd, ktoré mal," citovala Rossa agentúra AP.
Vlak so 72 cisternovými vagónmi, ktorý rušňovodič odstavil mimo mesto na kopci, sa 6. júla ráno z neznámej príčiny dal do pohybu. Vykoľajil sa v centre mestečka Lac-Mégantic, čo viedlo k sérii explózií a smrti približne 50 ľudí.
TSB, ktorý vyšetruje príčinu nehody, už prišiel s dvoma odporúčaniami. Prvé navrhuje, aby zákon výslovne stanovil, že vlaky s nebezpečným nákladom nesmú nikdy zostať na trati bez dohľadu. Druhé sa týka špecifikácie, koľko ručných bŕzd potrebujú rozličné druhy vlakov a kedy ich treba rozlišovať aj podľa hmotnosti ich nákladu.
TSB očakáva, že vyšetrovanie príčin havárie si vyžiada istý čas, s bezpečnostnými opatreniami však podľa neho netreba vyčkávať.
Záchranári naďalej prehľadávajú trosky zdemolovaného vlaku aj budov. Doteraz našli telesné pozostatky 42 ľudí, ktoré identifikovali pomocou DNA, osem osôb je stále nezvestných. Vyšetrovatelia sa však obávajú, že ich nemusia nikdy nájsť, pretože výbuchy ich mohli doslova rozmetať.
Podľa Rossa nedostatočná brzdná sila mohla byť dôsledkom mechanických problémov s ručnými brzdami alebo toho, že ich niekto nesprávne použil. "Vlak, ktorý sa vykoľajil, nemal v poriadku brzdy. Treba použiť dostatočný počet bŕzd. Je potrebné preskúmať aj kvalitu bŕzd, ktoré mal," citovala Rossa agentúra AP.
Vlak so 72 cisternovými vagónmi, ktorý rušňovodič odstavil mimo mesto na kopci, sa 6. júla ráno z neznámej príčiny dal do pohybu. Vykoľajil sa v centre mestečka Lac-Mégantic, čo viedlo k sérii explózií a smrti približne 50 ľudí.
Galéria: Vykoľajenie nákladného vlaku v kanadskej provincii Quebec
TSB, ktorý vyšetruje príčinu nehody, už prišiel s dvoma odporúčaniami. Prvé navrhuje, aby zákon výslovne stanovil, že vlaky s nebezpečným nákladom nesmú nikdy zostať na trati bez dohľadu. Druhé sa týka špecifikácie, koľko ručných bŕzd potrebujú rozličné druhy vlakov a kedy ich treba rozlišovať aj podľa hmotnosti ich nákladu.
TSB očakáva, že vyšetrovanie príčin havárie si vyžiada istý čas, s bezpečnostnými opatreniami však podľa neho netreba vyčkávať.
Záchranári naďalej prehľadávajú trosky zdemolovaného vlaku aj budov. Doteraz našli telesné pozostatky 42 ľudí, ktoré identifikovali pomocou DNA, osem osôb je stále nezvestných. Vyšetrovatelia sa však obávajú, že ich nemusia nikdy nájsť, pretože výbuchy ich mohli doslova rozmetať.