V regióne prebieha boj o ovládnutie transportu stále narastajúceho množstva tovaru, ktorý prúdi pozdĺž historickej obchodnej Hodvábnej cesty.
Autor TASR
Astana 10. júna (TASR) - Kazachstan otvoril nový úsek dopravnej železnice spájajúcej Čínu s Európou, čím chce získať v konkurencii iných tratí prvenstvo ohľadom dĺžky prepravnej doby. V regióne prebieha boj o ovládnutie transportu stále narastajúceho množstva tovaru, ktorý prúdi pozdĺž historickej obchodnej Hodvábnej cesty. Informovala o tom dnes agentúra Reuters.
"Kazachstan je pomyselným mostom medzi Východom a Západom. Možno hovoriť o obnovení Hodvábnej cesty," uviedol Jerkin Meirbekov, námestník šéfa železničného oddelenia na kazašskom ministerstve dopravy. Pred storočiami trvalo karavánam niekoľko mesiacov, kým sa cez vyprahnuté stepi a púšte strednej Ázie dostali z Číny do Európy, kde vymieňali hodváb za lieky, parfumy a drahé kamene.
Teraz to vlakom, prevážajúcim kontajnery plné elektroniky, stavebného materiálu a iného nákladu, trvá iba 15 dní, pričom prekonávajú vzdialenosť 10.800 kilometrov z mesta Čchung-čching na juhozápade Číny do Duisburgu v nemeckom priemyselnom Porúrí.
Minulý rok Kazachstan dokončil výstavbu 293 kilometrov dlhého železničného úseku z mesta Žetigen do čínskeho pohraničného mesta Chuo-čcheng, čím otvoril druhú čínsko-európsku trasu vedúcu cez svoje územie. Podľa Meirbekova by sa po novej trati mali ešte tento rok prepraviť dva milióny ton nákladu, neskôr by to malo vzrásť až na 15 miliónov ton ročne.
"Kazachstan je pomyselným mostom medzi Východom a Západom. Možno hovoriť o obnovení Hodvábnej cesty," uviedol Jerkin Meirbekov, námestník šéfa železničného oddelenia na kazašskom ministerstve dopravy. Pred storočiami trvalo karavánam niekoľko mesiacov, kým sa cez vyprahnuté stepi a púšte strednej Ázie dostali z Číny do Európy, kde vymieňali hodváb za lieky, parfumy a drahé kamene.
Teraz to vlakom, prevážajúcim kontajnery plné elektroniky, stavebného materiálu a iného nákladu, trvá iba 15 dní, pričom prekonávajú vzdialenosť 10.800 kilometrov z mesta Čchung-čching na juhozápade Číny do Duisburgu v nemeckom priemyselnom Porúrí.
Minulý rok Kazachstan dokončil výstavbu 293 kilometrov dlhého železničného úseku z mesta Žetigen do čínskeho pohraničného mesta Chuo-čcheng, čím otvoril druhú čínsko-európsku trasu vedúcu cez svoje územie. Podľa Meirbekova by sa po novej trati mali ešte tento rok prepraviť dva milióny ton nákladu, neskôr by to malo vzrásť až na 15 miliónov ton ročne.