Stroj typu MV-22B Osprey havaroval v blízkosti obce Glamis v štáte Kalifornia, asi 35 kilometrov od hraníc s Mexikom. Armáda poprela, že lietadlo prevážalo rádioaktívny materiál.
Autor TASR
Washington 9. mája (TASR) - Pri stredajšej havárii konvertiplánu americkej námornej pechoty zahynuli všetci piati členovia posádky. Pre denník Los Angeles Times to vo štvrtok potvrdil nemenovaný vojenský predstaviteľ. Mená zosnulých zverejnia 24 hodín po upovedomení príbuzných.
Stroj typu MV-22B Osprey havaroval v blízkosti obce Glamis v štáte Kalifornia, asi 35 kilometrov od hraníc s Mexikom. Armáda poprela, že lietadlo prevážalo rádioaktívny materiál.
V americkej armáde nejde o prvú nehodu tohto typu lietadla. LA Times v článku uvádza, že stroje majú "problematickú a kontroverznú" minulosť. V marci napríklad zahynuli pri havárii počas cvičenia NATO v Nórsku štyria príslušníci námornej pechoty zo Severnej Karolíny. S najnovším nešťastím si stroje tohto typu vyžiadali dovedna najmenej 46 ľudských životov. Od roku 2007, keď Pentagón uviedol Osprey do prevádzky, došlo celkovo k ôsmim smrteľným haváriám.
Konštruktéri počas vývoja a testovania stroja tvrdili, že Osprey spôsobí revolúciu vo vojne. Konvertiplán je totiž vďaka otáčavým krídlam schopný vertikálne štartovať a pristávať. Krídla môže mať otočené nahor, vtedy sa správa ako vrtuľník, alebo vo vertikálnej polohe, čo konvertiplánu umožňuje mať dolet ako bežné lietadlo. Jeho spoľahlivosť po sérii smrteľných nehôd je však podľa LA Times otázna.
Stroj typu MV-22B Osprey havaroval v blízkosti obce Glamis v štáte Kalifornia, asi 35 kilometrov od hraníc s Mexikom. Armáda poprela, že lietadlo prevážalo rádioaktívny materiál.
V americkej armáde nejde o prvú nehodu tohto typu lietadla. LA Times v článku uvádza, že stroje majú "problematickú a kontroverznú" minulosť. V marci napríklad zahynuli pri havárii počas cvičenia NATO v Nórsku štyria príslušníci námornej pechoty zo Severnej Karolíny. S najnovším nešťastím si stroje tohto typu vyžiadali dovedna najmenej 46 ľudských životov. Od roku 2007, keď Pentagón uviedol Osprey do prevádzky, došlo celkovo k ôsmim smrteľným haváriám.
Konštruktéri počas vývoja a testovania stroja tvrdili, že Osprey spôsobí revolúciu vo vojne. Konvertiplán je totiž vďaka otáčavým krídlam schopný vertikálne štartovať a pristávať. Krídla môže mať otočené nahor, vtedy sa správa ako vrtuľník, alebo vo vertikálnej polohe, čo konvertiplánu umožňuje mať dolet ako bežné lietadlo. Jeho spoľahlivosť po sérii smrteľných nehôd je však podľa LA Times otázna.