Britskí poslanci sa zhodujú, že juhovýchodné Anglicko potrebuje novú pristávaciu a vzletovú dráhu, aby zostalo ekonomicky konkurencieschopné.
Autor TASR
Londýn 1. júla (TASR) - Vybudovanie novej štartovacej a pristávacej dráhy na londýnskom letisku Heathrow odporučila osobitná komisia vymenovaná vládou, ktorá skúmala možnosti rozšírenia kapacity letísk v britskej metropole. Teraz je na vláde premiéra Davida Camerona, či prijme odporúčanie ňou vymenovanej komisie, uviedla agentúra Reuters.
Komisia po trojročnom rozhodovaní vybrala z troch možností, ktoré sa dostali do užšieho výberu, ako najlepší variant novú dráhu na letisku Heathrow. Podľa jej zdôvodnenia tento variant umožní posilniť diaľkové lety k novým trhom, ktoré "naliehavo potrebuje".
"Heathrow... prinesie najväčšie výhody obchodným cestujúcim, nákladným dopravcom a širšej ekonomike," informoval dnes predseda komisie Howard Davies.
Premiér Cameron v roku 2009, keď sa dostal k moci, povedal, že jeho vláda nepripustí výstavbu tretej štartovacej a pristávacej dráhy na letisku Heathrow.
Odporúčanie komisie sprevádza balík navrhovaných opatrení, ktoré by mali obmedziť hladinu hluku a dopad novej dráhy na životné prostredie a upokojiť obavy, ktoré v minulosti vyvolali protesty obyvateľov a viedli k politickému rozkolu.
Britskí poslanci sa zhodujú, že juhovýchodné Anglicko potrebuje novú pristávaciu a vzletovú dráhu, aby zostalo ekonomicky konkurencieschopné, ale jej výstavba v blízkosti husto obývanej západnej časti Londýna je politicky citlivá záležitosť, ktorá v roku 2010 viedla k zrušeniu predchádzajúceho plánu na rozšírenie kapacít letiska Heathrow.
Vládna komisia zvažovala tentoraz dva varianty rozšírenia najvyužívanejšieho britského letiska Londýn-Heathrow, ktoré je vyťažené na 98 percent, a jeden variant rozšírenia letiska Londýn-Gatwick.
Komisia po trojročnom rozhodovaní vybrala z troch možností, ktoré sa dostali do užšieho výberu, ako najlepší variant novú dráhu na letisku Heathrow. Podľa jej zdôvodnenia tento variant umožní posilniť diaľkové lety k novým trhom, ktoré "naliehavo potrebuje".
"Heathrow... prinesie najväčšie výhody obchodným cestujúcim, nákladným dopravcom a širšej ekonomike," informoval dnes predseda komisie Howard Davies.
Premiér Cameron v roku 2009, keď sa dostal k moci, povedal, že jeho vláda nepripustí výstavbu tretej štartovacej a pristávacej dráhy na letisku Heathrow.
Odporúčanie komisie sprevádza balík navrhovaných opatrení, ktoré by mali obmedziť hladinu hluku a dopad novej dráhy na životné prostredie a upokojiť obavy, ktoré v minulosti vyvolali protesty obyvateľov a viedli k politickému rozkolu.
Britskí poslanci sa zhodujú, že juhovýchodné Anglicko potrebuje novú pristávaciu a vzletovú dráhu, aby zostalo ekonomicky konkurencieschopné, ale jej výstavba v blízkosti husto obývanej západnej časti Londýna je politicky citlivá záležitosť, ktorá v roku 2010 viedla k zrušeniu predchádzajúceho plánu na rozšírenie kapacít letiska Heathrow.
Vládna komisia zvažovala tentoraz dva varianty rozšírenia najvyužívanejšieho britského letiska Londýn-Heathrow, ktoré je vyťažené na 98 percent, a jeden variant rozšírenia letiska Londýn-Gatwick.