Ukrajinské námorníctvo minulý týždeň oznámilo otvorenie dočasného "humanitárneho koridoru" v Čiernom mori určeného pre civilné lode.
Autor TASR
Kyjev/Istanbul/Praha 18. augusta (TASR) — Kontajnerová loď Josef Schulte, ktorá 16. augusta vyplávala z ukrajinského prístavu Odesa, dorazila k Bosporu a teraz sa nachádza v prístave v tureckom meste Istanbul. Na palube má 2114 kontajnerov s viac ako 30.000 tonami nákladu vrátane potravín, informovala v piatok stanica Rádio Sloboda (RFE/RL).
Loď plaviaca sa pod hongkonskou vlajkou je vôbec prvým plavidlom, ktoré využilo dočasný koridor vytvorený Ukrajinou na evakuáciu lodí z jej prístavov. Táto kontajnerová loď kotvila v prístave Odesa rok a pol – od 23. februára 2022.
Ukrajinské námorníctvo minulý týždeň oznámilo otvorenie dočasného "humanitárneho koridoru" v Čiernom mori určeného pre civilné lode. Slúžiť má predovšetkým plavidlám, ktoré po vypuknutí vojny na Ukrajine uviazli v jej prístavoch Čornomorsk, Odesa a Južne.
Keďže na spomínanej trase stále hrozí nebezpečenstvo zo strany ruskej armády a plávajúcich mín, kapitán alebo majiteľ musí pred opustením prístavu oficiálne potvrdiť pripravenosť na plavbu v nebezpečných podmienkach.
Po odstúpení Moskvy od tzv. obilnej dohody (17. júla) totiž ruské ministerstvo obrany deklarovalo, že za vojenské ciele bude považovať všetky plavidlá, ktoré sa plavia cez Čierne more do ukrajinských prístavov. Prvý takýto incident sa odohral 14. augusta a týkal sa lode Sukru Okan registrovanej pod vlajkou tichomorského ostrovného štátu Palau. Jej domovským prístavom je Istanbul.
Čiernomorská obilná iniciatíva zabezpečila, že sa na svetový trh dostalo viac ako 33 miliónov ton agroproduktov. USA, EÚ a OSN vyzvali Rusko, aby obnovilo svoju účasť na obilnej dohode.
Loď plaviaca sa pod hongkonskou vlajkou je vôbec prvým plavidlom, ktoré využilo dočasný koridor vytvorený Ukrajinou na evakuáciu lodí z jej prístavov. Táto kontajnerová loď kotvila v prístave Odesa rok a pol – od 23. februára 2022.
Ukrajinské námorníctvo minulý týždeň oznámilo otvorenie dočasného "humanitárneho koridoru" v Čiernom mori určeného pre civilné lode. Slúžiť má predovšetkým plavidlám, ktoré po vypuknutí vojny na Ukrajine uviazli v jej prístavoch Čornomorsk, Odesa a Južne.
Keďže na spomínanej trase stále hrozí nebezpečenstvo zo strany ruskej armády a plávajúcich mín, kapitán alebo majiteľ musí pred opustením prístavu oficiálne potvrdiť pripravenosť na plavbu v nebezpečných podmienkach.
Po odstúpení Moskvy od tzv. obilnej dohody (17. júla) totiž ruské ministerstvo obrany deklarovalo, že za vojenské ciele bude považovať všetky plavidlá, ktoré sa plavia cez Čierne more do ukrajinských prístavov. Prvý takýto incident sa odohral 14. augusta a týkal sa lode Sukru Okan registrovanej pod vlajkou tichomorského ostrovného štátu Palau. Jej domovským prístavom je Istanbul.
Čiernomorská obilná iniciatíva zabezpečila, že sa na svetový trh dostalo viac ako 33 miliónov ton agroproduktov. USA, EÚ a OSN vyzvali Rusko, aby obnovilo svoju účasť na obilnej dohode.