Vodiči v centre Londýna vlani zvládli 10 km trasu v priemere za 42 minút a 30 sekúnd. V Bratislave sa doprava v roku 2022 o pol minúty zrýchlila a 10 km trasu autá v priemere zvládli za 13 minút.
Autor TASR
Londýn 15. marca (TASR) - Dopravné zápchy v Londýne boli vlani najhoršie na svete, hoci počas špičky je automobilová doprava komplikovaná v každom veľkomeste. Vyplýva to z každoročnej správy výrobcu satelitnej navigácie "TomTom Traffic Index 2022", informuje TASR.
Vodiči v centre Londýna v minulom roku zvládli 10 km trasu v priemere za 42 minút a 30 sekúnd. Ich priemerná rýchlosť tak bola 14 km za hodinu, čo je úroveň menej zdatného cyklistu. Podobne na tom boli aj ďalšie európske mestá ako Bukurešť (36 min 10 s), Dublin (36 min 10 s), Miláno (33 min 50 s) a Paríž (32 min 10 s).
V Bratislave sa doprava v roku 2022 o pol minúty zrýchlila a 10 km trasu autá v priemere zvládli za 13 minút.
"Prebiehajúce štrajky železničiarov výrazne ovplyvnili dopravné zápchy (v Londýne), pretože chýbajúce vlaky sa ľudia dochádzajúci do práce snažili nahradiť autami," povedal Andy Marchant, dopravný expert spoločnosti TomTom. "Konkrétne v Londýne môže nedostatok taxíkov prinútiť viac vodičov jazdiť do mesta."
"TomTom Traffic Index 2022" popisuje aj spotrebu paliva, cestovné časy a emisie oxidu uhličitého. Vychádza z údajov 600 miliónov aktívnych zariadení, vrátane satelitných navigácií a aplikácií pre smartfóny, ktoré kombinuje s cenami palív v danej lokalite. Výpočet množstva emisií sa uskutočnil pomocou simulačného nástroja vyvinutom na Technickej univerzite v Grazi.
V dopravnej špičke sa v Londýne zvyšuje spotreba paliva o 33 percent, čím sa tiež zvyšujú vypúšťané emisie. Auto priemerného vodiča (10 km do práce a späť 5 dní v týždni) s benzínovým motorom vypustilo do ovzdušia 1 094 kg oxidu uhličitého. V prípade Bratislavy to bolo 756 kg.
Vodiči v centre Londýna v minulom roku zvládli 10 km trasu v priemere za 42 minút a 30 sekúnd. Ich priemerná rýchlosť tak bola 14 km za hodinu, čo je úroveň menej zdatného cyklistu. Podobne na tom boli aj ďalšie európske mestá ako Bukurešť (36 min 10 s), Dublin (36 min 10 s), Miláno (33 min 50 s) a Paríž (32 min 10 s).
V Bratislave sa doprava v roku 2022 o pol minúty zrýchlila a 10 km trasu autá v priemere zvládli za 13 minút.
"Prebiehajúce štrajky železničiarov výrazne ovplyvnili dopravné zápchy (v Londýne), pretože chýbajúce vlaky sa ľudia dochádzajúci do práce snažili nahradiť autami," povedal Andy Marchant, dopravný expert spoločnosti TomTom. "Konkrétne v Londýne môže nedostatok taxíkov prinútiť viac vodičov jazdiť do mesta."
"TomTom Traffic Index 2022" popisuje aj spotrebu paliva, cestovné časy a emisie oxidu uhličitého. Vychádza z údajov 600 miliónov aktívnych zariadení, vrátane satelitných navigácií a aplikácií pre smartfóny, ktoré kombinuje s cenami palív v danej lokalite. Výpočet množstva emisií sa uskutočnil pomocou simulačného nástroja vyvinutom na Technickej univerzite v Grazi.
V dopravnej špičke sa v Londýne zvyšuje spotreba paliva o 33 percent, čím sa tiež zvyšujú vypúšťané emisie. Auto priemerného vodiča (10 km do práce a späť 5 dní v týždni) s benzínovým motorom vypustilo do ovzdušia 1 094 kg oxidu uhličitého. V prípade Bratislavy to bolo 756 kg.