Výzva na bojkot prišla v čase, keď Facebook čelí rastúcemu nátlaku v súvislosti so svojím uvoľneným prístupom k dezinformačným a poburujúcim príspevkom.
Autor TASR
San Francisco 18. júna (TASR) - Ľudskoprávne organizácie v USA vyzývajú inzerentov, aby v júli bojkotovali Facebook. Tvrdia, že táto sociálna sieť nefiltruje príspevky podnecujúce násilie a prejavy nenávisti. Informovala o tom vo štvrtok agentúra AFP.
Výzva na bojkot prišla v čase, keď Facebook čelí rastúcemu nátlaku v súvislosti so svojím uvoľneným prístupom k dezinformačným a poburujúcim príspevkom.
Pod hashtagom #StopHateForProfit sa kampaň objavila v stredu v denníku Los Angeles Times. Podporili ju organizácie Liga proti hanobeniu (ADL), ColorOfChange, FreePress, Spiaci Obri (Sleeping Giants) a Národná asociácia pre podporu farebných ľudí (NAACP).
Kampaň vznikla v reakcii na "množstvo prípadov, keď Facebook umožnil zverejnenie rasistických, násilných a preukázateľne nepravdivých obsahov", uviedla ADL na svojej webovej stránke.
"V solidarite s americkými hodnotami slobody, rovnosti a spravodlivosti dnes žiadame všetky spoločnosti, aby v júli neinzerovali svoje služby na Facebooku," vyzvala skupina.
Podľa ADL vyťaží Facebook ročne z reklám 70 miliárd dolárov (61 miliárd eur).
Minulý mesiac sa ďalšia sociálna sieť, Twitter, rozhodla skryť jeden z príspevkov amerického prezidenta Donalda Trumpa, ktorý podľa nej "glorifikoval násilie".
Trump počas protirasistických protestov v Minneapolise, ktoré vyvolala smrť Afroameričana Georgea Floyda vinou belošského policajta, varoval demonštrantov, že ak dôjde k nejakým problémom, pošle tam armádu. "Kde sa rabuje, tam sa strieľa," napísal Trump.
Rozhodnutie skryť tento Trumpov tweet vyvolal rozbroje v spoločnosti Facebook, kde sa zamestnanci postavili proti rozhodnutiu šéfa Facebooku Marka Zuckerberga neobmedzovať prezidentove často kontroverzné, nepresné či poburujúce príspevky.
Výzva na bojkot prišla v čase, keď Facebook čelí rastúcemu nátlaku v súvislosti so svojím uvoľneným prístupom k dezinformačným a poburujúcim príspevkom.
Pod hashtagom #StopHateForProfit sa kampaň objavila v stredu v denníku Los Angeles Times. Podporili ju organizácie Liga proti hanobeniu (ADL), ColorOfChange, FreePress, Spiaci Obri (Sleeping Giants) a Národná asociácia pre podporu farebných ľudí (NAACP).
Kampaň vznikla v reakcii na "množstvo prípadov, keď Facebook umožnil zverejnenie rasistických, násilných a preukázateľne nepravdivých obsahov", uviedla ADL na svojej webovej stránke.
"V solidarite s americkými hodnotami slobody, rovnosti a spravodlivosti dnes žiadame všetky spoločnosti, aby v júli neinzerovali svoje služby na Facebooku," vyzvala skupina.
Podľa ADL vyťaží Facebook ročne z reklám 70 miliárd dolárov (61 miliárd eur).
Minulý mesiac sa ďalšia sociálna sieť, Twitter, rozhodla skryť jeden z príspevkov amerického prezidenta Donalda Trumpa, ktorý podľa nej "glorifikoval násilie".
Trump počas protirasistických protestov v Minneapolise, ktoré vyvolala smrť Afroameričana Georgea Floyda vinou belošského policajta, varoval demonštrantov, že ak dôjde k nejakým problémom, pošle tam armádu. "Kde sa rabuje, tam sa strieľa," napísal Trump.
Rozhodnutie skryť tento Trumpov tweet vyvolal rozbroje v spoločnosti Facebook, kde sa zamestnanci postavili proti rozhodnutiu šéfa Facebooku Marka Zuckerberga neobmedzovať prezidentove často kontroverzné, nepresné či poburujúce príspevky.