Pomer internetového nákupu tovaru dennej spotreby je spomedzi krajín Vyšehradskej štvorky najvyšší v Maďarsku.
Autor TASR
Budapešť 12. mája (TASR) - Pomer internetového nákupu tovaru dennej spotreby je spomedzi krajín Vyšehradskej štvorky najvyšší v Maďarsku. Vyplýva to z dnes zverejnených výsledkov prieskumu inštitútu GfK Hungária Piackutató Intézet, podľa ktorého v Maďarsku dosahuje tento pomer 1 %, v Česku 0,8 %, v Poľsku 0,6 % a na Slovensku 0,4 %.
Riaditeľ inštitútu Ákos Kozák na budapeštianskom vedeckom fóre podľa servera Hvg.hu povedal, že v Maďarsku dynamicky rastie internetový obchod. Kým v roku 2012 kupovali tovar dennej spotreby prostredníctvom internetového obchodu iba 2 % domácností, v roku 2014 to už bolo 23 %.
Podľa Kozáka maďarskí zákazníci minú pri jednom nákupe vo virtuálnom priestore v priemere trojnásobne viac než v "kamenných" obchodoch. Najhľadanejším tovarom Maďarov v online obchodoch sú kozmetické výrobky, potrava pre zvieratá a minerálne vody.
Maďari najviac nakupujú cez internet v pondelok, Slováci, Česi a Poliaci zas v piatok a v sobotu, cituje Hvg.hu z výsledkov prieskumu.
Riaditeľ inštitútu Ákos Kozák na budapeštianskom vedeckom fóre podľa servera Hvg.hu povedal, že v Maďarsku dynamicky rastie internetový obchod. Kým v roku 2012 kupovali tovar dennej spotreby prostredníctvom internetového obchodu iba 2 % domácností, v roku 2014 to už bolo 23 %.
Podľa Kozáka maďarskí zákazníci minú pri jednom nákupe vo virtuálnom priestore v priemere trojnásobne viac než v "kamenných" obchodoch. Najhľadanejším tovarom Maďarov v online obchodoch sú kozmetické výrobky, potrava pre zvieratá a minerálne vody.
Maďari najviac nakupujú cez internet v pondelok, Slováci, Česi a Poliaci zas v piatok a v sobotu, cituje Hvg.hu z výsledkov prieskumu.