Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Streda 27. november 2024Meniny má Milan
< sekcia Zahraničie

Hlavné mesto Mexika chce bojovať proti smogu zavedením dní bez áut

Na snímke autá počas večernej dopravy v Mexico City 30. marca 2016. Úrady v hlavnom meste Mexika a okolí sprísnili v stredu opatrenia proti znečisteniu ovzdušia, ktoré chcú obmedziť úplným vylúčením automobilovej dopravy počas jedného dňa v týždni. Bez áut by mala byť navyše i jedna sobota v mesiaci, informuje agentúra AP s odvolaním sa na vyhlásenie oblastnej komisie pre životné prostredie. Foto: TASR/AP

Mexická metropola bojovala proti smogu doteraz iba čiastočným obmedzovaním premávky automobilov.

Mexiko 31. marca (TASR) - Úrady v hlavnom meste Mexika a okolí sprísnili v stredu opatrenia proti znečisteniu ovzdušia, ktoré chcú obmedziť úplným vylúčením automobilovej dopravy počas jedného dňa v týždni. Bez áut by mala byť navyše i jedna sobota v mesiaci, informuje agentúra AP s odvolaním sa na vyhlásenie oblastnej komisie pre životné prostredie.

Mexická metropola bojovala proti smogu doteraz iba čiastočným obmedzovaním premávky automobilov. Pravidlám určujúcim, ktoré vozidlá nesmú vyjsť v daný deň do ulíc, sa však dalo vyhnúť získaním holografickej nálepky ako potvrdenia, že ide o auto s nízkymi emisiami výfukových plynov.

V záujme riešenia najhoršej smogovej krízy v mexickej aglomerácii za posledných viac ako desať rokov odteraz nebudú smieť raz do týždňa jazdiť ani motoristi vlastniaci uvedenú nálepku. Súčasťou nových opatrení je taktiež zníženie hranice znečistenia, pri ktorej sa vyhlasuje smogový poplach.

Sprísnený režim v oblasti, kde žije vyše 20 miliónov ľudí, má platiť od budúceho utorka do 30. júna, teda približne do ročného obdobia, keď sa kvalita ovzdušia obvykle výrazne zlepšuje v dôsledku letných dažďov.

Úrady v meste Mexiko vyhlásili pred dvoma týždňami krízový stav v súvislosti s vysokou koncentráciou ozónu v ovzduší, čo je prvý takýto prípad od roku 2005. Vládni predstavitelia a environmentálni aktivisti pripisujú prinajmenšom čiastočnú zodpovednosť za tento stav najvyššiemu súdu, ktorý vlani zrušil predošlý zákaz používať jeden deň v týždni všetky autá staršie ako osem rokov.