Anketa odhalila, že v USA nemalo 18 % opýtaných ani dnes, posledný víkend pred Vianocami, ktorý sa v Amerike na rozdiel od našej zlatej nedele prezýva super sobota, kúpený žiadny darček.
Autor TASR
Washington 22. decembra (TASR) - Pre mnohých ľudí, najmä mužov, sú vianočné nákupy nočnou morou.
A mnohí odkladajú kúpu darčekov na poslednú chvíľu, zatiaľ čo iní sa tejto "povinnosti" snažia rýchlo zbaviť, a kúpia prvé, čo im padne pod ruku. Vyplýva to z prieskumu agentúry Thomson Reuters a spoločnosti Ipsos, ktorý dnes zverejnila agentúra Reuters.
Anketa odhalila, že v USA nemalo 18 % opýtaných ani dnes, posledný víkend pred Vianocami, ktorý sa v Amerike na rozdiel od našej zlatej nedele prezýva super sobota, kúpený žiadny darček. Z nich bolo 20,6 % mužov a 15,6 % žien.
"Každý rok vidím počas super soboty obchodné domy plné mužov, ktorí si odložili nákupy na poslednú chvíľu a vypytujú sa okolostojacich žien, čo si myslia o darčeku, ktorý sa chystajú kúpiť," uviedol Jharonne Martis, šéf oddelenia spotrebiteľských prieskumov agentúry Thomson Reuters.
Z prieskumu ďalej vyplýva, že o niečo viac ako polovica respondentov, presnejšie 52 %, prezradilo, že plánujú utratiť za darčeky rovnakú sumu ako minulý rok. Ďalších 16 % opýtaných dá za darčeky viac peňazí a 21 % si vyčlenilo menšiu sumu.
A hoci 41 % respondentov uviedlo, že nakupuje širokú škálu darčekov v rôznych obchodoch, keď mali bližšie špecifikovať v akých, priznali, že rozhodujúce sú pre nich zľavy. Preto takmer tretina Američanov, konkrétne 32 %, uprednostňuje veľké obchodné reťazce ako sú Wal-Mart či Target, kde sú ceny nižšie.
A mnohí odkladajú kúpu darčekov na poslednú chvíľu, zatiaľ čo iní sa tejto "povinnosti" snažia rýchlo zbaviť, a kúpia prvé, čo im padne pod ruku. Vyplýva to z prieskumu agentúry Thomson Reuters a spoločnosti Ipsos, ktorý dnes zverejnila agentúra Reuters.
Anketa odhalila, že v USA nemalo 18 % opýtaných ani dnes, posledný víkend pred Vianocami, ktorý sa v Amerike na rozdiel od našej zlatej nedele prezýva super sobota, kúpený žiadny darček. Z nich bolo 20,6 % mužov a 15,6 % žien.
"Každý rok vidím počas super soboty obchodné domy plné mužov, ktorí si odložili nákupy na poslednú chvíľu a vypytujú sa okolostojacich žien, čo si myslia o darčeku, ktorý sa chystajú kúpiť," uviedol Jharonne Martis, šéf oddelenia spotrebiteľských prieskumov agentúry Thomson Reuters.
Z prieskumu ďalej vyplýva, že o niečo viac ako polovica respondentov, presnejšie 52 %, prezradilo, že plánujú utratiť za darčeky rovnakú sumu ako minulý rok. Ďalších 16 % opýtaných dá za darčeky viac peňazí a 21 % si vyčlenilo menšiu sumu.
A hoci 41 % respondentov uviedlo, že nakupuje širokú škálu darčekov v rôznych obchodoch, keď mali bližšie špecifikovať v akých, priznali, že rozhodujúce sú pre nich zľavy. Preto takmer tretina Američanov, konkrétne 32 %, uprednostňuje veľké obchodné reťazce ako sú Wal-Mart či Target, kde sú ceny nižšie.