Index spotrebiteľskej dôvery Michiganskej univerzity vo februári stúpol na 99,7 bodu z 95,7 bodu v januári. Prvý odhad počítal s nárastom indexu až na 99,8 bodu.
Autor TASR
Detroit 2. marca (TASR) - Nálada spotrebiteľov v USA sa vo februári zlepšila o niečo menej, než sa predpokladalo.
Index spotrebiteľskej dôvery Michiganskej univerzity vo februári stúpol na 99,7 bodu z 95,7 bodu v januári. Prvý odhad počítal s nárastom indexu až na 99,8 bodu. Ekonómovia očakávali revíziu na 99,5 bodu.
"Nálada spotrebiteľov zostala vo februári vysoko pozitívna a nachádzala sa na druhej najvyššej úrovni od roku 2004," uviedol hlavný ekonóm oddelenia Michiganskej univerzity, ktoré zostavuje index, Richard Curtin. "Základom optimizmu spotrebiteľov je ich pozitívne hodnotenie situácie v oblasti pracovných miest, platov a vyšších čistých miezd."
Index hodnotenia aktuálnej ekonomickej situácie vo februári vzrástol na 114,9 bodu zo 110,5 bodu v predchádzajúcom mesiaci a index očakávaní sa zvýšil na 90 bodov z 86,3 bodu. Jednoročné inflačné očakávania zostali už tretí mesiac po sebe na úrovni 2,7 %.
Index spotrebiteľskej dôvery Michiganskej univerzity vo februári stúpol na 99,7 bodu z 95,7 bodu v januári. Prvý odhad počítal s nárastom indexu až na 99,8 bodu. Ekonómovia očakávali revíziu na 99,5 bodu.
"Nálada spotrebiteľov zostala vo februári vysoko pozitívna a nachádzala sa na druhej najvyššej úrovni od roku 2004," uviedol hlavný ekonóm oddelenia Michiganskej univerzity, ktoré zostavuje index, Richard Curtin. "Základom optimizmu spotrebiteľov je ich pozitívne hodnotenie situácie v oblasti pracovných miest, platov a vyšších čistých miezd."
Index hodnotenia aktuálnej ekonomickej situácie vo februári vzrástol na 114,9 bodu zo 110,5 bodu v predchádzajúcom mesiaci a index očakávaní sa zvýšil na 90 bodov z 86,3 bodu. Jednoročné inflačné očakávania zostali už tretí mesiac po sebe na úrovni 2,7 %.