Lietadlo spoločnosti Pakistan International Airlines sa 22. mája zrútilo medzi domy v obývanej oblasti po tom, čo mu zlyhali oba motory.
Autor TASR
Islamabad/Karáči 28. mája (TASR) - Vyšetrovatelia prehľadávajúci miesto havárie pakistanského lietadla v meste Karáči našli vo štvrtok druhú čiernu skrinku, záznamník hlasov z kokpitu stroja. Dúfajú, že im dá odpovede, prečo sa pilotom nepodaril prvý pokus o pristátie na letisku. Informácie priniesla tlačová agentúra AFP.
Lietadlo spoločnosti Pakistan International Airlines (PIA) sa 22. mája zrútilo medzi domy v obývanej oblasti po tom, čo mu zlyhali oba motory, práve keď sa približovalo k letisku najväčšieho pakistanského mesta Karáči. Zahynulo 97 ľudí na palube a dvaja pasažieri prežili. Stroj, letiaci z mesta Láhaur, poškodil pri páde množstvo domov.
Vyšetrovatelia našli dva dni po havárii prvú tzv. čiernu skrinku, zapisovač letových údajov.
Pakistanský minister pre letectvo Ghulám Sarvar Chán na tlačovej konferencii oznámil, že oba záznamníky z lietadla typu Airbus A320 bude analyzovať vyšetrovací tím pod vedením Francúzov.
Okolo tragického letu 8303 sa šíri množstvo dohadov. Keď totiž pilot urobil prvý pokus o pristátie, lietadlo sa nakrátko mnohokrát dotklo zeme, potom pilot urobil druhý pokus.
"Je to otázka za milión dolárov - prečo sa pilot po dotyku so zemou rozhodol znovu vzlietnuť," uviedol Chán.
Odborníci spomenuli možnosť, že piloti sa pôvodne pokúsili pristáť s airbusom bez vysunutia kolies.
PIA predtým vyhlásila, že riadenie letovej prevádzky stratilo kontakt s lietadlom krátko po tom, čo pilot po prvom nevydarenom pokuse o pristátie vyslal zúfalé núdzové volanie.
V núdzovom volaní počuť pilota, ako oznamuje: "Prišli sme o motory." Zvukový záznam s týmito slovami potvrdili aj aerolínie PIA.
Na palube stroja sa nachádzalo 91 pasažierov, šesť členov posádky a dvaja piloti. Na zemi neprišiel o život nikto.
Predbežná správa z vyšetrovania bude podľa očakávania zverejnená 22. júna na zasadnutí parlamentu, informoval Chán.
Minister dodal, že 12 z 15 domov bolo pri havárii vážne poškodených a vláda odškodní obyvateľov za stratu majetku.
Bezpečnosť vojenského a civilného letectva Pakistanu má kolísavú úroveň, pričom v posledných rokoch dochádzalo často k haváriám lietadiel aj vrtuľníkov.
Lietadlo spoločnosti Pakistan International Airlines (PIA) sa 22. mája zrútilo medzi domy v obývanej oblasti po tom, čo mu zlyhali oba motory, práve keď sa približovalo k letisku najväčšieho pakistanského mesta Karáči. Zahynulo 97 ľudí na palube a dvaja pasažieri prežili. Stroj, letiaci z mesta Láhaur, poškodil pri páde množstvo domov.
Vyšetrovatelia našli dva dni po havárii prvú tzv. čiernu skrinku, zapisovač letových údajov.
Pakistanský minister pre letectvo Ghulám Sarvar Chán na tlačovej konferencii oznámil, že oba záznamníky z lietadla typu Airbus A320 bude analyzovať vyšetrovací tím pod vedením Francúzov.
Okolo tragického letu 8303 sa šíri množstvo dohadov. Keď totiž pilot urobil prvý pokus o pristátie, lietadlo sa nakrátko mnohokrát dotklo zeme, potom pilot urobil druhý pokus.
"Je to otázka za milión dolárov - prečo sa pilot po dotyku so zemou rozhodol znovu vzlietnuť," uviedol Chán.
Odborníci spomenuli možnosť, že piloti sa pôvodne pokúsili pristáť s airbusom bez vysunutia kolies.
PIA predtým vyhlásila, že riadenie letovej prevádzky stratilo kontakt s lietadlom krátko po tom, čo pilot po prvom nevydarenom pokuse o pristátie vyslal zúfalé núdzové volanie.
V núdzovom volaní počuť pilota, ako oznamuje: "Prišli sme o motory." Zvukový záznam s týmito slovami potvrdili aj aerolínie PIA.
Na palube stroja sa nachádzalo 91 pasažierov, šesť členov posádky a dvaja piloti. Na zemi neprišiel o život nikto.
Predbežná správa z vyšetrovania bude podľa očakávania zverejnená 22. júna na zasadnutí parlamentu, informoval Chán.
Minister dodal, že 12 z 15 domov bolo pri havárii vážne poškodených a vláda odškodní obyvateľov za stratu majetku.
Bezpečnosť vojenského a civilného letectva Pakistanu má kolísavú úroveň, pričom v posledných rokoch dochádzalo často k haváriám lietadiel aj vrtuľníkov.