Aliancia po začiatku ruskej invázie na Ukrajinu výrazne posilnila vzdušnú obranu na svojom východnom krídle, čo zahŕňa umiestnenie ďalších stíhačiek, systémov protivzdušnej obrany či prieskumné lety.
Autor TASR
Brusel 29. decembra (TASR) - Vzdušné sily NATO v Európe počas tohto roka zasiahli viac než 300-krát voči ruským vojenským lietadlám, ktoré sa priblížili k vzdušnému priestoru Severoatlantickej aliancie. TASR o tom informuje na základe piatkovej tlačovej správy NATO.
"Ruská vojna proti Ukrajine vytvorila najhoršiu bezpečnostnú situáciu v Európe za celé desaťročia," uviedol hovorca NATO Dylan White. "Stíhačky NATO sú v službe nepretržite, pripravené zasiahnuť v prípade podozrivých či neoznámených letov v blízkosti vzdušného priestoru našich spojencov," dodal a pripomenul, že dozor nad vzdušným priestorom je dôležitý spôsob, akým Aliancia poskytuje bezpečnosť svojim členom.
Ruské bojové lietadlá v oblasti východného krídla NATO tradične nevysielajú komunikačný kód, neuvádzajú svoju polohu, nadmorskú výšku, nevypĺňajú letový plán alebo nekomunikujú s kontrolórmi leteckej prevádzky, píše NATO. Väčšina stretnutí medzi ruskými lietadlami a lietadlami NATO však bola veľmi bezpečná a profesionálna. Narušenia vzdušného priestoru NATO ruskými strojmi boli aj naďalej zriedkavé a krátke.
Aliancia po začiatku ruskej invázie na Ukrajinu výrazne posilnila vzdušnú obranu na svojom východnom krídle, čo zahŕňa umiestnenie ďalších stíhačiek, systémov protivzdušnej obrany či prieskumné lety.
"Ruská vojna proti Ukrajine vytvorila najhoršiu bezpečnostnú situáciu v Európe za celé desaťročia," uviedol hovorca NATO Dylan White. "Stíhačky NATO sú v službe nepretržite, pripravené zasiahnuť v prípade podozrivých či neoznámených letov v blízkosti vzdušného priestoru našich spojencov," dodal a pripomenul, že dozor nad vzdušným priestorom je dôležitý spôsob, akým Aliancia poskytuje bezpečnosť svojim členom.
Ruské bojové lietadlá v oblasti východného krídla NATO tradične nevysielajú komunikačný kód, neuvádzajú svoju polohu, nadmorskú výšku, nevypĺňajú letový plán alebo nekomunikujú s kontrolórmi leteckej prevádzky, píše NATO. Väčšina stretnutí medzi ruskými lietadlami a lietadlami NATO však bola veľmi bezpečná a profesionálna. Narušenia vzdušného priestoru NATO ruskými strojmi boli aj naďalej zriedkavé a krátke.
Aliancia po začiatku ruskej invázie na Ukrajinu výrazne posilnila vzdušnú obranu na svojom východnom krídle, čo zahŕňa umiestnenie ďalších stíhačiek, systémov protivzdušnej obrany či prieskumné lety.