Agentúra Social Design šírila dezinformácie s cieľom zvyšovať u voličov strach z budúcnosti a aktívne posilniť protiimigračnú AfD, vyhlásilo mediálne konzorcium.
Autor TASR
Berlín 16. septembra (TASR) - Ruská propagandistická agentúra sa pokúša zastrašiť nemeckých voličov a podporiť krajne pravicovú stranu Alternatíva pre Nemecko (AfD), uviedla v pondelok mediálna skupina, ktorá sa odvoláva na dokumenty uniknuté z ruskej agentúry. TASR o tom informuje podľa správy agentúry AFP.
Agentúra Social Design (SDA) šírila dezinformácie s cieľom zvyšovať u voličov "strach z budúcnosti" a aktívne posilniť protiimigračnú AfD, vyhlásilo mediálne konzorcium.
Denník Süddeutsche Zeitung, verejnoprávne stanice NDR a WDR a ďalšie medzinárodné médiá vo svojej správe tvrdia, že kampaň bola "riadená priamo z Kremľa".
Ruská agentúra podľa správy uverejňuje na sociálnych sieťach Facebook, X, Instagram a Telegram vtipné obrázky (tzv. memes) a karikatúry "zrejme v úzkej koordinácii s prezidentskou administratívou".
Denník Süddeutsche Zeitung uviedol, že jeho novinári a mediálni partneri "hodnotili interné prezentácie, tabuľky, zoznamy, grafiky a protokoly, ktoré zverejnil anonymný zdroj", ktorý tvrdil, že agentúru napadli hackeri.
V jednom z agentúrnych dokumentov z konca roka 2022 je uvedených niekoľko interných "návrhov kľúčových ukazovateľov výkonnosti" kampane, informoval denník.
Jedným zo stanovených cieľov bolo údajne aj to, aby AfD dosiahla 20-percentné preferencie v celoštátnych prieskumoch podľa dôveryhodného inštitútu, ktorého výsledky sa zverejňujú v celej Európe.
Ďalším pokynom bolo šíriť naratív, že nemecká podpora Ukrajiny je príčinou "najhlbšej hospodárskej a sociálnej krízy v nedávnej histórii," tvrdí Süddeutsche Zeitung. Denník citoval šéfa nemeckého vnútroštátneho spravodajstva Thomasa Haldenwanga, ktorý povedal, že jeho úrad pracuje na tom, aby "identifikoval deštruktívnych aktérov a zabránil im destabilizovať našu demokraciu".
Nemenovaný zdroj podľa denníka vysvetlil svoju motiváciu poskytnúť informácie tým, že "Kremeľ chce ohroziť Nemecko a toto zlo treba zastaviť".
Agentúra Social Design (SDA) šírila dezinformácie s cieľom zvyšovať u voličov "strach z budúcnosti" a aktívne posilniť protiimigračnú AfD, vyhlásilo mediálne konzorcium.
Denník Süddeutsche Zeitung, verejnoprávne stanice NDR a WDR a ďalšie medzinárodné médiá vo svojej správe tvrdia, že kampaň bola "riadená priamo z Kremľa".
Ruská agentúra podľa správy uverejňuje na sociálnych sieťach Facebook, X, Instagram a Telegram vtipné obrázky (tzv. memes) a karikatúry "zrejme v úzkej koordinácii s prezidentskou administratívou".
Denník Süddeutsche Zeitung uviedol, že jeho novinári a mediálni partneri "hodnotili interné prezentácie, tabuľky, zoznamy, grafiky a protokoly, ktoré zverejnil anonymný zdroj", ktorý tvrdil, že agentúru napadli hackeri.
V jednom z agentúrnych dokumentov z konca roka 2022 je uvedených niekoľko interných "návrhov kľúčových ukazovateľov výkonnosti" kampane, informoval denník.
Jedným zo stanovených cieľov bolo údajne aj to, aby AfD dosiahla 20-percentné preferencie v celoštátnych prieskumoch podľa dôveryhodného inštitútu, ktorého výsledky sa zverejňujú v celej Európe.
Ďalším pokynom bolo šíriť naratív, že nemecká podpora Ukrajiny je príčinou "najhlbšej hospodárskej a sociálnej krízy v nedávnej histórii," tvrdí Süddeutsche Zeitung. Denník citoval šéfa nemeckého vnútroštátneho spravodajstva Thomasa Haldenwanga, ktorý povedal, že jeho úrad pracuje na tom, aby "identifikoval deštruktívnych aktérov a zabránil im destabilizovať našu demokraciu".
Nemenovaný zdroj podľa denníka vysvetlil svoju motiváciu poskytnúť informácie tým, že "Kremeľ chce ohroziť Nemecko a toto zlo treba zastaviť".