Mestá Stuttgart a Düsseldorf by mohli zákonne zakázať pohyb starších a ekologicky nevyhovujúcich vozidiel v najviac znečistených oblastiach.
Autor TASR
Berlín 27. februára (TASR) - Nemecké mestá budú môcť zakázať pohyb starším dieselovým vozidlám v určitých oblastiach. V utorok o tom rozhodol spolkový správny súd v Lipsku. Mestá Stuttgart a Düsseldorf by mohli zákonne zakázať pohyb starších a ekologicky nevyhovujúcich vozidiel v najviac znečistených oblastiach, informovala stanica BBC.
Vláda i automobilový priemysel však vystupovali proti tomuto zákazu, ktorý je v Nemecku bezprecedentný. Obávajú sa totiž, že sa tým naruší život majiteľov dieselových vozidiel a samotné vozidlá stratia na hodnote. Verdikt prišiel po tom, ako sa spolkové krajinyS everné Porýnie-Vestfálsko a Bádensko-Württembersko odvolali voči zákazom vydaným miestnymi súdmi v Stuttgarte a Düsseldorfe.
Súd v Lipsku uviedol, že daný zákaz je nevyhnutný; približne 70 nemeckých miest totiž vlani prekročilo povolený limit EÚ oxidu dusíka v ovzduší. Dieselové emisie pritom spôsobujú choroby dýchacích ciest.
Environmentalistické organizácie dúfajú, že predmetný zákaz ukončí "odolnosť" automobilového priemyslu voči opravám starších, ekologicky nevyhovujúcich vozidiel, ktoré sú vykonávané so zámerom splniť normy EÚ. Z 15 miliónov dieselových automobilov na nemeckých cestách iba 2,7 milióna spĺňa najnovšie normy EÚ.
Vláda i automobilový priemysel však vystupovali proti tomuto zákazu, ktorý je v Nemecku bezprecedentný. Obávajú sa totiž, že sa tým naruší život majiteľov dieselových vozidiel a samotné vozidlá stratia na hodnote. Verdikt prišiel po tom, ako sa spolkové krajinyS everné Porýnie-Vestfálsko a Bádensko-Württembersko odvolali voči zákazom vydaným miestnymi súdmi v Stuttgarte a Düsseldorfe.
Súd v Lipsku uviedol, že daný zákaz je nevyhnutný; približne 70 nemeckých miest totiž vlani prekročilo povolený limit EÚ oxidu dusíka v ovzduší. Dieselové emisie pritom spôsobujú choroby dýchacích ciest.
Environmentalistické organizácie dúfajú, že predmetný zákaz ukončí "odolnosť" automobilového priemyslu voči opravám starších, ekologicky nevyhovujúcich vozidiel, ktoré sú vykonávané so zámerom splniť normy EÚ. Z 15 miliónov dieselových automobilov na nemeckých cestách iba 2,7 milióna spĺňa najnovšie normy EÚ.