Na základe výsledkov referenda sa očakáva, že parížska starostka Anne Hidalgová nepredĺži zmluvy s troma prenajímateľmi elektrických kolobežiek vo francúzskej metropole – firmami Lime, Dott a Tier.
Autor TASR
Paríž 3. apríla (TASR) - Obyvatelia Paríža v nedeľnom referende drvivou väčšinou rozhodli o zákaze zdieľaných elektrických kolobežiek v uliciach francúzskej metropoly. TASR o tom informuje na základe správy agentúry AFP.
Za zákaz zdieľaných elektrokolobežiek v Paríži hlasovalo takmer 90 percent voličov, vyplýva z oficiálnych výsledkov. Francúzska metropola sa tak stane prvým európskym hlavným mestom s takýmto zákazom.
"Sme šťastní. Bojovali sme za to viac ako štyri roky," povedal Arnaud Kielbasa, spoluzakladateľ organizácie Apacauvi, ktorá zastupuje ľudí zranených pri nehodách elektrických kolobežiek,
Prevádzkovatelia týchto dopravných prostriedkov tvrdia, že im je nespravodlivo pripisovaná zodpovednosť za chaotickú povahu parížskych ulíc.
Zdieľané elektrické kolobežky začali byť v hlavnom meste Francúzska prevádzkované v roku 2018. Postupne však bolo ich prevádzkovanie obmedzované napríklad znížením rýchlosti, vytváraním špeciálne vyhradených parkovacích zón, či obmedzením počtu prevádzkovateľov.
Ani takéto opatrenia však obyvateľom Paríža nestačili – sťažovali sa na bezohľadnú jazdu pod vplyvom alkoholu, ako aj na neporiadok na chodníkoch.
Na základe výsledkov referenda sa očakáva, že parížska starostka Anne Hidalgová nepredĺži zmluvy s troma prenajímateľmi elektrických kolobežiek vo francúzskej metropole – firmami Lime, Dott a Tier. Súčasné zmluvy sú platné do konca augusta.
Tento zákaz nezasiahne používanie súkromne vlastnených elektrických kolobežiek, ktorých bolo vo Francúzsku vlani podľa tamojšieho ministerstva dopravy predaných 700.000.
Za zákaz zdieľaných elektrokolobežiek v Paríži hlasovalo takmer 90 percent voličov, vyplýva z oficiálnych výsledkov. Francúzska metropola sa tak stane prvým európskym hlavným mestom s takýmto zákazom.
"Sme šťastní. Bojovali sme za to viac ako štyri roky," povedal Arnaud Kielbasa, spoluzakladateľ organizácie Apacauvi, ktorá zastupuje ľudí zranených pri nehodách elektrických kolobežiek,
Prevádzkovatelia týchto dopravných prostriedkov tvrdia, že im je nespravodlivo pripisovaná zodpovednosť za chaotickú povahu parížskych ulíc.
Zdieľané elektrické kolobežky začali byť v hlavnom meste Francúzska prevádzkované v roku 2018. Postupne však bolo ich prevádzkovanie obmedzované napríklad znížením rýchlosti, vytváraním špeciálne vyhradených parkovacích zón, či obmedzením počtu prevádzkovateľov.
Ani takéto opatrenia však obyvateľom Paríža nestačili – sťažovali sa na bezohľadnú jazdu pod vplyvom alkoholu, ako aj na neporiadok na chodníkoch.
Na základe výsledkov referenda sa očakáva, že parížska starostka Anne Hidalgová nepredĺži zmluvy s troma prenajímateľmi elektrických kolobežiek vo francúzskej metropole – firmami Lime, Dott a Tier. Súčasné zmluvy sú platné do konca augusta.
Tento zákaz nezasiahne používanie súkromne vlastnených elektrických kolobežiek, ktorých bolo vo Francúzsku vlani podľa tamojšieho ministerstva dopravy predaných 700.000.