Záhreb pred mesiacom vypísal verejnú súťaž na nákup viacúčelových vojenských lietadiel po tom, čo vlani nevyšiel obchod s izraelskými bojovými lietadlami F-16C/D Barak.
Autor TASR
Budapešť 10. februára (TASR) - Na ochranu svojho vzdušného priestoru od roku 2023 Chorvátsko dočasne požiada svojich spojencov zo Severoatlantickej aliancie. Túto úlohu by zrejme mohli plniť Maďarsko a Taliansko, uviedol v pondelok spravodajský server 24.hu s odvolaním sa na chorvátsky denník Jutarnji List.
Podľa denníka minister obrany Damir Krstičevič nedávno vyhlásil, že nevidí šancu na to, aby vláda ešte tento rok podpísala dohodu o zaobstaraní nových bojových lietadiel. Záhreb pred mesiacom vypísal verejnú súťaž na nákup viacúčelových vojenských lietadiel po tom, čo vlani nevyšiel obchod s izraelskými bojovými lietadlami F-16C/D Barak.
Jutarnji List dodáva, že Chorvátsko má k dispozícii osem vojenských stíhačiek MiG-21bisz a štyri cvičné MiG-21UM, ktoré sú po generálnej oprave. Obnovu strojov sprevádzal škandál, pretože sa zistilo, že pôvodné lietadlá kúpené od Ukrajiny boli poskladané z dielov zadovážených z rôznych krajín. Ich používanie bolo sprevádzané množstvom porúch, lietať v súčasnosti môže z nich iba niekoľko. Od roku 2023 však už tieto stroje nemôžu lietať, pretože im končí životnosť.
(spravodajca TASR Ladislav Vallach)
Podľa denníka minister obrany Damir Krstičevič nedávno vyhlásil, že nevidí šancu na to, aby vláda ešte tento rok podpísala dohodu o zaobstaraní nových bojových lietadiel. Záhreb pred mesiacom vypísal verejnú súťaž na nákup viacúčelových vojenských lietadiel po tom, čo vlani nevyšiel obchod s izraelskými bojovými lietadlami F-16C/D Barak.
Jutarnji List dodáva, že Chorvátsko má k dispozícii osem vojenských stíhačiek MiG-21bisz a štyri cvičné MiG-21UM, ktoré sú po generálnej oprave. Obnovu strojov sprevádzal škandál, pretože sa zistilo, že pôvodné lietadlá kúpené od Ukrajiny boli poskladané z dielov zadovážených z rôznych krajín. Ich používanie bolo sprevádzané množstvom porúch, lietať v súčasnosti môže z nich iba niekoľko. Od roku 2023 však už tieto stroje nemôžu lietať, pretože im končí životnosť.
(spravodajca TASR Ladislav Vallach)