Pôvodne bolo otvorenie prieplavu naplánované na október 2014. Avšak pracovné a finančné spory s európskymi stavebnými spoločnosťami niekoľkokrát termín posunuli.
Autor TASR
Pôvodne bolo otvorenie prieplavu naplánované na október 2014. Avšak pracovné a finančné spory s európskymi stavebnými spoločnosťami niekoľkokrát termín posunuli, uviedla agentúra AP.
Panamským prieplavom, ktorý je významnou spojnicou medzi Atlantickým a Tichým oceánom, prejde každý rok asi 14.000 lodí, čo predstavuje šesť percent svetového obchodu. Po rozšírení a prehĺbení prieplavu ním budú môcť prechádzať aj lode tzv. Post-Panamax triedy s až 14.000 nákladnými kontajnermi na palube.
Panama sa rozhodla vybudovať širší plavebný kanál v roku 2006. Práce na rozšírení prieplavu stáli 5,25 miliardy dolárov (4,83 miliardy eur).
Panamským prieplavom, ktorý je významnou spojnicou medzi Atlantickým a Tichým oceánom, prejde každý rok asi 14.000 lodí, čo predstavuje šesť percent svetového obchodu. Po rozšírení a prehĺbení prieplavu ním budú môcť prechádzať aj lode tzv. Post-Panamax triedy s až 14.000 nákladnými kontajnermi na palube.
Panama sa rozhodla vybudovať širší plavebný kanál v roku 2006. Práce na rozšírení prieplavu stáli 5,25 miliardy dolárov (4,83 miliardy eur).