Ako potvrdil vatikánsky hovorca Federico Lombardi, možno ešte do konca kalendárneho roka bude mať hlava katolíckej cirkvi na Twitteri mikroblog.
Autor TASR
Vatikán 9. novembra (TASR) - Pápež Benedikt XVI., ktorý už od vlaňajška aktívne využíva na šírenie posolstiev i Twitter, ďalej prehĺbi svoju prítomnosť na tejto sociálnej sieti. Ako potvrdil vatikánsky hovorca Federico Lombardi, možno ešte do konca kalendárneho roka bude mať hlava katolíckej cirkvi na Twitteri mikroblog.
Pápežova schránka je už zriadená, jej používateľské meno bude tradične latinské @BenedictusPPXVI. Nie je však vylúčené, že napokon sa zodpovední rozhodnú pre modernejší variant, napríklad @Pope2YouVatican, ktorý momentálne využíva Pápežská rada pre masovú komunikáciu.
Lombardi priznal, že hlava katolíckej cirkvi nebude tweetovať osobne. Je všeobecne známe, že nemecký pápež nevyužíva počítač. Aj prejavy a knihy píše vlastnoručne, text potom dostane elektronickú podobu vďaka jeho tajomníkom.
Schránkou na Twitteri využije Vatikán na kontakt s veriacimi i neveriacimi prakticky i poslednú doteraz otvorenú možnosť, ktorú ponúkajú moderné technológie.
Vatikán i pápež disponujú už totiž dlhší čas vlastnou stránkou na sociálnej sieti Facebook, webovou adresou, ktorú možno "kontaktovať" aj zo smartphonov alebo iPadov, či vlastným kanálom na videoportáli YouTube.
Pápežova schránka je už zriadená, jej používateľské meno bude tradične latinské @BenedictusPPXVI. Nie je však vylúčené, že napokon sa zodpovední rozhodnú pre modernejší variant, napríklad @Pope2YouVatican, ktorý momentálne využíva Pápežská rada pre masovú komunikáciu.
Lombardi priznal, že hlava katolíckej cirkvi nebude tweetovať osobne. Je všeobecne známe, že nemecký pápež nevyužíva počítač. Aj prejavy a knihy píše vlastnoručne, text potom dostane elektronickú podobu vďaka jeho tajomníkom.
Schránkou na Twitteri využije Vatikán na kontakt s veriacimi i neveriacimi prakticky i poslednú doteraz otvorenú možnosť, ktorú ponúkajú moderné technológie.
Vatikán i pápež disponujú už totiž dlhší čas vlastnou stránkou na sociálnej sieti Facebook, webovou adresou, ktorú možno "kontaktovať" aj zo smartphonov alebo iPadov, či vlastným kanálom na videoportáli YouTube.