Hlava katolíckej cirkvi prijala vo štvrtok v mieste rokovania biskupských synod okolo 300 detí.
Autor TASR
Vatikán 5. februára (TASR) - Videokonferenciou, v rámci ktorej pápež František komunikoval s telesne postihnutými mladými ľuďmi z rôznych končín planéty, vyvrcholil dnes vo Vatikáne 4. svetový kongres Medzinárodnej siete škôl Scholas Occurrentes.
Hlavnou témou podujatia, ktoré sa začalo 2. februára, bola "Zodpovednosť všetkých pri výchove ku kultúre stretnutia". Projekt vznikol v Argentíne na podnet súčasného pápeža - vtedajšieho arcibiskupa Buenos Aires Jorgeho Maria Bergoglia. Informoval o tom Vatikánsky rozhlas i tlačová agentúra APA.
Hlava katolíckej cirkvi sa počas videokonferencie postihnutým školákom otvorene priznala, že nemá talent pre nové technológie. "Pravdou je, že nemám tablet. Som hlupák, ak ide o počítač. Neviem ich používať, aká to hanba," vyznal sa v rodnej španielčine argentínsky pápež v reakcii na otázku 16-ročnej Španielky sužovanej Downovým syndrómom, či rád fotografuje a zábery potom umiestňuje v počítači.
Pápež prijal v mieste rokovania biskupských synod okolo 300 detí, mladých ľudí i pedadgógov z celého sveta - účastníkov spomínaného kongresu. Do projektu, ktorý inicioval ešte v čase pôsobenia na čele arcidiezécy v Buenos Aires, sa medzičasom zapojilo 400.000 škôl zo všetkých kontinentov.
Istému školákovi z amerického štátu Nebraska, ktorý dokáže komunikovať výlučne prostredníctvom počítača, pápež František na jeho otázku, čo robí, keď naráža na ťažkosti, odpovedal podľa agentúry APA slovami: "Iba nebyť nahnevaný. Potom hľadať cestu, celé si to premyslieť a vyriešiť. A keď to nedokážem prekonať, potom to vydržím až kým sa nájde možnosť vyriešiť. Ťažkostí sa nikdy neslobodno báť. Sme schopní všetko prekonať. Potrebujeme iba čas na pochopenie, inteligenciu na hľadanie cesty a odvahu kráčať vpred".
Mladému nepočujúcemu Indovi zasa pápež František poradil, aby sa neuzatváral do seba, ale komunikoval.
Všetkým deťom a mladým ľuďom pápež adresoval posolstvo, v zmysle ktorého majú vo svojom vnútri poklad, pričom ich úlohou je ho vnímať, rozmnožovať a dávať ďalej, rovnako ako prijímať poklady iných.