Ide o súčasť plánu nahradiť ich dieselové verzie a bojovať proti smogu v rámci príprav na letné olympijské hry v roku 2024.
Autor TASR
Paríž 10. apríla (TASR) - Parížsky dopravný podnik RATP v utorok oznámil, že objednal zhruba 800 ďalších elektrických autobusov, ktoré budú jazdiť po uliciach francúzskej metropoly. Ide o súčasť plánu nahradiť ich dieselové verzie a bojovať proti smogu v rámci príprav na letné olympijské hry v roku 2024.
Tender v celkovej hodnote 400 miliónov eur získali tri domáce spoločnosti - Heuliez Bus, Bolloré a Alstom. RATP zakúpi rovnaký počet vozidiel od každého výrobcu, pričom daný tender označil za najväčší svojho druhu v Európe. Podnik očakáva prvú várku koncom budúceho roka, informuje agentúra AFP.
Parížske úrady chcú, aby malo hlavné mesto do roku 2025 výlučne "čisté" autobusy - na elektrický pohon alebo biopalivo. Paríž už disponuje jednou linkou, na ktorej premávajú iba elektrické autobusy; transformovať celú infraštruktúru pozostávajúcu z približne 4700 autobusov však bude náročná úloha.
RATP aktuálne prevádzkuje 950 autobusov s hybridným pohonom, 140 autobusov na biopalivo a 83 autobusov na elektrický pohon.
Využitie elektrických autobusov má celosvetovo vzrastajúci trend, pričom lídrom je v tomto smere Čína, ktorá danú technológiu zavádza v rámci boja proti znečisteniu ovzdušia svojich miest. Elektrické autobusy sú však čím ďalej, tým bežnejším javom aj v Európe, najmä v holandskom Amsterdame a Rotterdame.
Parížska socialistická starostka Anne Hidalgová spravila z riešenia smogovej problematiky prioritu svojho mandátu a plánuje zaviesť prísnejšie pravidlá zamerané na postupné stiahnutie dieselových automobilov z parížskych ulíc do roku 2024. Zvažuje tiež zavedenie bezplatnej hromadnej dopravy.
Tender v celkovej hodnote 400 miliónov eur získali tri domáce spoločnosti - Heuliez Bus, Bolloré a Alstom. RATP zakúpi rovnaký počet vozidiel od každého výrobcu, pričom daný tender označil za najväčší svojho druhu v Európe. Podnik očakáva prvú várku koncom budúceho roka, informuje agentúra AFP.
Parížske úrady chcú, aby malo hlavné mesto do roku 2025 výlučne "čisté" autobusy - na elektrický pohon alebo biopalivo. Paríž už disponuje jednou linkou, na ktorej premávajú iba elektrické autobusy; transformovať celú infraštruktúru pozostávajúcu z približne 4700 autobusov však bude náročná úloha.
RATP aktuálne prevádzkuje 950 autobusov s hybridným pohonom, 140 autobusov na biopalivo a 83 autobusov na elektrický pohon.
Využitie elektrických autobusov má celosvetovo vzrastajúci trend, pričom lídrom je v tomto smere Čína, ktorá danú technológiu zavádza v rámci boja proti znečisteniu ovzdušia svojich miest. Elektrické autobusy sú však čím ďalej, tým bežnejším javom aj v Európe, najmä v holandskom Amsterdame a Rotterdame.
Parížska socialistická starostka Anne Hidalgová spravila z riešenia smogovej problematiky prioritu svojho mandátu a plánuje zaviesť prísnejšie pravidlá zamerané na postupné stiahnutie dieselových automobilov z parížskych ulíc do roku 2024. Zvažuje tiež zavedenie bezplatnej hromadnej dopravy.