Pri krádeži v parížskom Múzeu moderného umenia, ku ktorej došlo v noci na 20. mája 2010, ukradli diela svetoznámych maliarov ako Picasso, Matisse alebo Modigliani.
Autor TASR
Paríž 30. januára (TASR) - Proces so zlodejom ktorý pred viac ako šiestimi rokmi odcudzil v Paríži z múzea diela svetoznámych maliarov ako Picasso, Matisse alebo Modigliani, sa dnes začal vo francúzskej metropole.
Na lavici obžalovaných zasadli spoločne s predpokladaným páchateľom aj ďalší dvaja muži obžalovaní z prechovávania odcudzených diel, ktoré sa doteraz nenašli.
Úspešná krádež v parížskom Múzeu moderného umenia, ku ktorej došlo v noci na 20. mája 2010, vyvolala svojho času vo Francúzsku vášnivú diskusiu o bezpečnostných opatreniach, veď hodnotu odcudzených obrazov odhadlo vedenie Paríža na 100 miliónov eur.
Muž, ktorého zadržali pre podozrenie zo spáchania zločinu rok po krádeži, sa k činu priznal, meno objednávateľa však neprezradil.
Odborníci hovoria o tom, že zrejme najcennejším z pätice odcudzených obrazov je kubistické dielo Pabla Picassa Le pigeon aux petits pois, popri ktorom zmizli bezo stopy aj práce Henriho Matissa (La pastorale), Georgesa Braqua (L'olivier pres de l'Estaque), Amédéa Modliglianiho (Ritratto di Lunia Czechowska con ventaglio) a Fernanda Légera (Nature morte aux chandeliers).
Na lavici obžalovaných zasadli spoločne s predpokladaným páchateľom aj ďalší dvaja muži obžalovaní z prechovávania odcudzených diel, ktoré sa doteraz nenašli.
Úspešná krádež v parížskom Múzeu moderného umenia, ku ktorej došlo v noci na 20. mája 2010, vyvolala svojho času vo Francúzsku vášnivú diskusiu o bezpečnostných opatreniach, veď hodnotu odcudzených obrazov odhadlo vedenie Paríža na 100 miliónov eur.
Muž, ktorého zadržali pre podozrenie zo spáchania zločinu rok po krádeži, sa k činu priznal, meno objednávateľa však neprezradil.
Odborníci hovoria o tom, že zrejme najcennejším z pätice odcudzených obrazov je kubistické dielo Pabla Picassa Le pigeon aux petits pois, popri ktorom zmizli bezo stopy aj práce Henriho Matissa (La pastorale), Georgesa Braqua (L'olivier pres de l'Estaque), Amédéa Modliglianiho (Ritratto di Lunia Czechowska con ventaglio) a Fernanda Légera (Nature morte aux chandeliers).