Do vodného taxíka vo veľkosti menšieho auta sa pohodlne zmestia štyria ľudia.
Autor TASR
Paríž 18. septembra (TASR) - Paríž testuje nový spôsob dopravy: ekologickejší vodný taxík v tvare bubliny, ktorý bude uháňať hore-dolu po rieke Seina. V stredu o tom informovala tlačová agentúra AP.
Organizátori robia tento týždeň skúšobné plavby na bielych, oválnych elektrických krídlových člnoch, ktoré pripomínajú maličké kozmické raketoplány. Tie s ľahkosťou kĺžu okolo parížskych pamätihodností.
Do vodného taxíka vo veľkosti menšieho auta sa pohodlne zmestia štyria ľudia a ak príslušné úrady dajú povolenie, taxík si bude možné objednať cez aplikáciu, tak ako pozemné taxíky, zdieľané bicykle či iné formy prepravy.
Konštruktéri týchto taxíkov nazývaných Seabubbles dúfajú, že sa budú komerčne využívať v Paríži a ďalších veľkých mestách od začiatku budúceho roka.
Zástancovia projektu vnímajú takýto čln ako nový model rýchlo sa meniacich prostriedkov mestskej mobility. Jeho konštruktéri tvrdia, že spôsobuje "nulový zvuk, nulové vlny, nulový oxid uhličitý".
Krídlový čln, nazývaný aj "morská raketa", je špeciálny druh plavidla v pokoji vyzerajúci ako bežný čln. Jeho zvláštnosť spočíva v tom, že má pod vodou nosné krídla podobné leteckým. Tie pri vyššej rýchlosti vytvárajú vztlak, ktorý nadvihne čln nad hladinu, čím sa zníži odpor vody voči trupu a vďaka tomu môže čln dosahovať vyššie rýchlosti pri rovnakom výkone. Vďaka tomu, že čln nie je priamo v kontakte s hladinou, je jeho stabilita menej ovplyvňovaná vlnami a plavba býva preto pokojnejšia.
Organizátori robia tento týždeň skúšobné plavby na bielych, oválnych elektrických krídlových člnoch, ktoré pripomínajú maličké kozmické raketoplány. Tie s ľahkosťou kĺžu okolo parížskych pamätihodností.
Do vodného taxíka vo veľkosti menšieho auta sa pohodlne zmestia štyria ľudia a ak príslušné úrady dajú povolenie, taxík si bude možné objednať cez aplikáciu, tak ako pozemné taxíky, zdieľané bicykle či iné formy prepravy.
Konštruktéri týchto taxíkov nazývaných Seabubbles dúfajú, že sa budú komerčne využívať v Paríži a ďalších veľkých mestách od začiatku budúceho roka.
Zástancovia projektu vnímajú takýto čln ako nový model rýchlo sa meniacich prostriedkov mestskej mobility. Jeho konštruktéri tvrdia, že spôsobuje "nulový zvuk, nulové vlny, nulový oxid uhličitý".
Krídlový čln, nazývaný aj "morská raketa", je špeciálny druh plavidla v pokoji vyzerajúci ako bežný čln. Jeho zvláštnosť spočíva v tom, že má pod vodou nosné krídla podobné leteckým. Tie pri vyššej rýchlosti vytvárajú vztlak, ktorý nadvihne čln nad hladinu, čím sa zníži odpor vody voči trupu a vďaka tomu môže čln dosahovať vyššie rýchlosti pri rovnakom výkone. Vďaka tomu, že čln nie je priamo v kontakte s hladinou, je jeho stabilita menej ovplyvňovaná vlnami a plavba býva preto pokojnejšia.