Letové zapisovače bývajú spravidla umiestnené práve v chvostoch lietadiel.
Autor TASR
Jakarta 8. januára (TASR) - Pátracie tímy sa snažia získať čierne skrinky z chvostovej časti havarovaného lietadla nízkonákladovej spoločnosti AirAsia, ktoré sa koncom decembra zrútilo do Jávskeho mora. Informovala o tom dnes agentúra DPA.
Vyšetrovatelia dúfajú, že sa vyslaným pátracím tímom podarí v nájdenej chvostovej časti lietadla lokalizovať tzv. čierne skrinky, ktoré zaznamenávajú komunikáciu posádky v pilotnej kabíne a technické údaje stroja. Letové zapisovače bývajú spravidla umiestnené práve v chvostoch lietadiel.
Na lokalizované miesto vyslali tri tímy potápačov, ktorých cieľom je odmerať vrak chvostovej časti stroja a určiť, či ho je možné zdvihnúť tak, aby na ňom ostali stále pripevnené aj čierne skrinky.
Zlá viditeľnosť bráni potápačom, aby určili, či sú čierne skrinky stále umiestnené v nájdenej chvoste lietadla, uviedol šéf záchranárov Bambang Sulistyo. Letové zapisovače, ktoré by mohli viesť k príčine nešťastia, si podľa neho vyžadujú špeciálnu manipuláciu a vytiahnutie chvostovej časti stroja si vyžaduje súhlas vyšetrovateľov.
Lokalizáciu chvostovej časti havarovaného stroja oznámil v stredu na tlačovej konferencii Bambang Sulistyo. Zachytili ju potápači a diaľkovo ovládaná ponorka v hĺbke približne 30 metrov pod hladinou. Potápačom sa podľa neho podarilo trosky odfotografovať a je na nich vidieť identifikačné číslo lietadla.
Medzinárodné pátracie tímy sa medzitým snažia nájsť trup lietadla, kde by sa podľa ich odhadov malo nachádzať najviac tiel obetí.
Indonézsky Airbus A320-200 spoločnosti AirAsia sa zrútil do Jávskeho mora v nedeľu 28. decembra, keď so 162 ľuďmi na palube smeroval z druhého najväčšieho indonézskeho mesta Surabaya do Singapuru. Tesne predtým, ako sa so strojom prerušil kontakt, pilot požiadal o zmenu kurzu kvôli zlému počasiu. Presnú príčinu tragédie sa doteraz nepodarilo odhaliť.
Letecké nešťastie nikto neprežil. Záchranárom sa doposiaľ podarilo z mora vytiahnuť 40 tiel.
Viac sa dočítate TU.
Vyšetrovatelia dúfajú, že sa vyslaným pátracím tímom podarí v nájdenej chvostovej časti lietadla lokalizovať tzv. čierne skrinky, ktoré zaznamenávajú komunikáciu posádky v pilotnej kabíne a technické údaje stroja. Letové zapisovače bývajú spravidla umiestnené práve v chvostoch lietadiel.
Na lokalizované miesto vyslali tri tímy potápačov, ktorých cieľom je odmerať vrak chvostovej časti stroja a určiť, či ho je možné zdvihnúť tak, aby na ňom ostali stále pripevnené aj čierne skrinky.
Zlá viditeľnosť bráni potápačom, aby určili, či sú čierne skrinky stále umiestnené v nájdenej chvoste lietadla, uviedol šéf záchranárov Bambang Sulistyo. Letové zapisovače, ktoré by mohli viesť k príčine nešťastia, si podľa neho vyžadujú špeciálnu manipuláciu a vytiahnutie chvostovej časti stroja si vyžaduje súhlas vyšetrovateľov.
Lokalizáciu chvostovej časti havarovaného stroja oznámil v stredu na tlačovej konferencii Bambang Sulistyo. Zachytili ju potápači a diaľkovo ovládaná ponorka v hĺbke približne 30 metrov pod hladinou. Potápačom sa podľa neho podarilo trosky odfotografovať a je na nich vidieť identifikačné číslo lietadla.
Medzinárodné pátracie tímy sa medzitým snažia nájsť trup lietadla, kde by sa podľa ich odhadov malo nachádzať najviac tiel obetí.
Indonézsky Airbus A320-200 spoločnosti AirAsia sa zrútil do Jávskeho mora v nedeľu 28. decembra, keď so 162 ľuďmi na palube smeroval z druhého najväčšieho indonézskeho mesta Surabaya do Singapuru. Tesne predtým, ako sa so strojom prerušil kontakt, pilot požiadal o zmenu kurzu kvôli zlému počasiu. Presnú príčinu tragédie sa doteraz nepodarilo odhaliť.
O tragédii sme informovali TU.
Letecké nešťastie nikto neprežil. Záchranárom sa doposiaľ podarilo z mora vytiahnuť 40 tiel.