Haváriu neprežilo 32 ľudí, zamestnancov i pasažierov, pričom dvaja sú stále nezvestní.
Autor TASR
Rím 16. októbra (TASR) - Lodná spoločnosť Costa Crociere dostatočne neinformovala príslušné úrady o havárii svojej výletnej lode Costa Condordia. Vyplýva to zo správy, ktorú predložila súdu talianska pobrežná stráž na dnešnom pojednávaní k prípadu tragédie pri ostrove Giglio.
"Po tom, čo sa spoločnosť skontaktovala s loďou a dozvedela sa o nebezpečenstve, neinformovala náležitým spôsobom o vzniknutej situácii," píše sa vo vyšetrovacej správe.
Costa Crociere podľa pobrežnej stráže neuviedla na správnu mieru domnelú informáciu o tom, že sa kapitán lode Francesco Schettino sám chce vydať príslušníkom pobrežnej stráže, pričom ani 40 minút po havárii z 13. januára, keď už spoločnosť vedela, že loď nepožiadala o pomoc, nijakým spôsobom nekonala.
Schettino bol v telefonickom kontakte s krízovým koordinátorom spoločnosti Costa Crociere Robertom Ferratinim hneď po tom, ako trup lode Costa Concordia narazil na skaly v plytkej vode pri pobreží ostrova Giglio. Haváriu neprežilo 32 ľudí, zamestnancov i pasažierov, pričom dvaja sú stále nezvestní, no už ich vyhlásili za mŕtvych.
Správa pobrežnej stráže je doplnkovým materiálom k 270-stranovej vyšetrovacej správe, ktorú už súdu predložili námorní vyšetrovatelia na základe analýzy zvukového záznamu čiernej skrinky lode Costa Concordia.
Súd v meste Grosseto, ktorý začal pojednávanie v tomto prípade za zatvorenými dverami v pondelok a očakáva sa, že potrvá ešte niekoľko dní, sa zaoberá detailným posúdením vyšetrovacích správ predtým, ako rozhodne o prípadnom obvinení kapitána Schettina, manažmentu spoločnosti Costa Crociere či ďalších zamestnancov lodnej firmy.
Podľa záznamov z čiernej skrinky nariadil krízový štáb spoločnosti Costa Crociere evakuáciu lode až vyše hodinu po havárii. Stalo sa tak až v čase, keď už sa mnohí z 4200 pasažierov prevracajúcej sa lode pokúšali o útek. Vyšetrovatelia pripomínajú, že k evakuácii malo dôjsť najneskôr 15 minút po tom, ako loď narazila na skaly.
Podrobná analýza záznamov na čiernej skrinke dáva jednoznačne vinu kapitánovi, no spochybňuje aj konanie a organizáciu práce spoločnosti Costa Crociere i nedostatočný výcvik jej zamestnancov vrátane kormidelníka, ktorý údajne nerozumel kapitánovým príkazom.
"Po tom, čo sa spoločnosť skontaktovala s loďou a dozvedela sa o nebezpečenstve, neinformovala náležitým spôsobom o vzniknutej situácii," píše sa vo vyšetrovacej správe.
Costa Crociere podľa pobrežnej stráže neuviedla na správnu mieru domnelú informáciu o tom, že sa kapitán lode Francesco Schettino sám chce vydať príslušníkom pobrežnej stráže, pričom ani 40 minút po havárii z 13. januára, keď už spoločnosť vedela, že loď nepožiadala o pomoc, nijakým spôsobom nekonala.
Schettino bol v telefonickom kontakte s krízovým koordinátorom spoločnosti Costa Crociere Robertom Ferratinim hneď po tom, ako trup lode Costa Concordia narazil na skaly v plytkej vode pri pobreží ostrova Giglio. Haváriu neprežilo 32 ľudí, zamestnancov i pasažierov, pričom dvaja sú stále nezvestní, no už ich vyhlásili za mŕtvych.
Správa pobrežnej stráže je doplnkovým materiálom k 270-stranovej vyšetrovacej správe, ktorú už súdu predložili námorní vyšetrovatelia na základe analýzy zvukového záznamu čiernej skrinky lode Costa Concordia.
Súd v meste Grosseto, ktorý začal pojednávanie v tomto prípade za zatvorenými dverami v pondelok a očakáva sa, že potrvá ešte niekoľko dní, sa zaoberá detailným posúdením vyšetrovacích správ predtým, ako rozhodne o prípadnom obvinení kapitána Schettina, manažmentu spoločnosti Costa Crociere či ďalších zamestnancov lodnej firmy.
Podľa záznamov z čiernej skrinky nariadil krízový štáb spoločnosti Costa Crociere evakuáciu lode až vyše hodinu po havárii. Stalo sa tak až v čase, keď už sa mnohí z 4200 pasažierov prevracajúcej sa lode pokúšali o útek. Vyšetrovatelia pripomínajú, že k evakuácii malo dôjsť najneskôr 15 minút po tom, ako loď narazila na skaly.
Podrobná analýza záznamov na čiernej skrinke dáva jednoznačne vinu kapitánovi, no spochybňuje aj konanie a organizáciu práce spoločnosti Costa Crociere i nedostatočný výcvik jej zamestnancov vrátane kormidelníka, ktorý údajne nerozumel kapitánovým príkazom.