Vlak s ôsmimi vozňami po vykoľajení narazil do múru a začal horieť - tesne pred železničnou stanicou v známom pútnickom meste Santiago de Compostela na severozápade Španielska.
Autor TASR
Madrid 26. júla (TASR) - Rušňovodič vlaku, ktorý sa v stredu večer vykoľajil v španielskej oblasti Galícia, pričom zahynulo najmenej 80 ľudí, sa aj dnes nachádza po nehode v nemocnici pod dozorom polície. Oficiálny zdroj citovaný agentúrou Reuters uviedol, že tragédiu spôsobila neprimeraná rýchlosť. Vyšetrovatelia majú dnes rušňovodiča vypočuť.
Zdroj je oboznámený s oficiálnym vyšetrovaním havárie.
Vlak s ôsmimi vozňami po vykoľajení narazil do múru a začal horieť - tesne pred železničnou stanicou v známom pútnickom meste Santiago de Compostela na severozápade Španielska. Išlo o jedno z najhorších železničných nešťastí v Európe.
Mesto sa vo štvrtok zobudilo do hrôzostrašnej situácie. Práve v ten deň, 25. júla, sa mali konať významné miestne slávnosti, Národný deň Galície.
Vyšetrovaním nehody bol poverený sudca v Santiagu de Compostela, hlavnom meste severného španielskeho regiónu Galícia. Sudca nariadil polícii, aby dnes 52-ročného rušňovodiča Francisca Josého Garzóna vypočula.
Nie je jasné, aký druh zranení utrpel rušňovodič. Nie je zatknutý, ale nachádza sa v nemocnici pod policajným dozorom.
Štátna železničná spoločnosť Renfe uviedla, že rušňovodič je veterán pôsobiaci vo firme 30 rokov a má za sebou desať rokov riadenia vlakov. Na tejto trase bol rušňovodičom približne rok, dodala spoločnosť.
Oblastná vláda informovala, že 95 ľudí sa stále nachádza v nemocnici, pričom 32 z nich vrátane štyroch detí je vo vážnom stave. Medicínski odborníci sa dnes snažia identifikovať ešte 13 tiel, takže zúfalé rodiny musia čakať na konečnú správu.
Keďže slávnosti v Santiagu vo štvrtok zrušili, stovky ľudí išli namiesto toho k vraku vlaku, kde pozorovali, ako žeriavy dvíhajú pokrútené vozne z okolia koľají.
Video z bezpečnostnej kamery zachytilo vlak s 247 ľuďmi, ako sa rúti do betónového múru na jednej strane železničnej trate, narazí doň, vozne sa vykoľaja a lokomotíva sa prevráti.
Vlak podľa miestnych médií vletel do zákruty rýchlosťou 190 kilometrov za hodinu. Stanovená rýchlosť pre jazdu v zákrute je však 80 km/h.
Vyšetrovatelia sa snažia zistiť, prečo išiel vlak tak rýchlo a prečo bezpečnostné zariadenia určené na udržiavanie povolenej rýchlosti vlak nespomalili.
Náraz bol taký obrovský, že jeden vozeň letel vzduchom niekoľko metrov a dopadol na opačnú stranu betónového múru. Telá obetí boli po nešťastí rozhádzané popri trati.
Medzi mŕtvymi sa nachádzal aj americký občan a Mexičan. Zranenia utrpel najmenej jeden britský občan.
Zdroj je oboznámený s oficiálnym vyšetrovaním havárie.
Vlak s ôsmimi vozňami po vykoľajení narazil do múru a začal horieť - tesne pred železničnou stanicou v známom pútnickom meste Santiago de Compostela na severozápade Španielska. Išlo o jedno z najhorších železničných nešťastí v Európe.
Mesto sa vo štvrtok zobudilo do hrôzostrašnej situácie. Práve v ten deň, 25. júla, sa mali konať významné miestne slávnosti, Národný deň Galície.
Vyšetrovaním nehody bol poverený sudca v Santiagu de Compostela, hlavnom meste severného španielskeho regiónu Galícia. Sudca nariadil polícii, aby dnes 52-ročného rušňovodiča Francisca Josého Garzóna vypočula.
Nie je jasné, aký druh zranení utrpel rušňovodič. Nie je zatknutý, ale nachádza sa v nemocnici pod policajným dozorom.
Štátna železničná spoločnosť Renfe uviedla, že rušňovodič je veterán pôsobiaci vo firme 30 rokov a má za sebou desať rokov riadenia vlakov. Na tejto trase bol rušňovodičom približne rok, dodala spoločnosť.
Oblastná vláda informovala, že 95 ľudí sa stále nachádza v nemocnici, pričom 32 z nich vrátane štyroch detí je vo vážnom stave. Medicínski odborníci sa dnes snažia identifikovať ešte 13 tiel, takže zúfalé rodiny musia čakať na konečnú správu.
Keďže slávnosti v Santiagu vo štvrtok zrušili, stovky ľudí išli namiesto toho k vraku vlaku, kde pozorovali, ako žeriavy dvíhajú pokrútené vozne z okolia koľají.
Video z bezpečnostnej kamery zachytilo vlak s 247 ľuďmi, ako sa rúti do betónového múru na jednej strane železničnej trate, narazí doň, vozne sa vykoľaja a lokomotíva sa prevráti.
Vlak podľa miestnych médií vletel do zákruty rýchlosťou 190 kilometrov za hodinu. Stanovená rýchlosť pre jazdu v zákrute je však 80 km/h.
Vyšetrovatelia sa snažia zistiť, prečo išiel vlak tak rýchlo a prečo bezpečnostné zariadenia určené na udržiavanie povolenej rýchlosti vlak nespomalili.
Náraz bol taký obrovský, že jeden vozeň letel vzduchom niekoľko metrov a dopadol na opačnú stranu betónového múru. Telá obetí boli po nešťastí rozhádzané popri trati.
Medzi mŕtvymi sa nachádzal aj americký občan a Mexičan. Zranenia utrpel najmenej jeden britský občan.