Koaličný partner poľskej vládnucej strany Právo a spravodlivosť, strana Dohoda, v piatok oznámila, že tento navrhovaný zákon o novej dani v jeho súčasnej podobe nepodporí.
Autor TASR
Varšava 16. februára (TASR) - Poľský prezident Andrzej Duda preskúma kontroverzný návrh dane z reklamy pre neštátne subjekty, až keď bude návrh táto právna norma vo svojej konečnej podobe. Informoval o tom Dudov hlavný poradca Pawel Szrot, píše agentúra PAP.
Podľa Szrota bol prezident o navrhovanej legislatíve informovaný, avšak oficiálne o nej neviedol rozhovory. Prezidentov poradca dodal, že Duda sa bude navrhovanému zákonu venovať podrobnejšie, až keď bude vo "viac-menej finálnej verzii".
Nová daň, ktorá má nadobudnúť účinnosť neskôr v tomto roku, bude platená z výnosov z reklamy televíznych a rozhlasových vysielateľov, tlačených médií a internetových mediálnych spoločností. Štátne médiá budú od tejto povinnosti oslobodené.
Poľský premiér Mateusz Morawiecki vyhlásil, že táto daň je súčasťou celoeurópskeho úsilia o zdanenie globálnych technologických gigantov, ako sú Google alebo Facebook, ale mnoho nezávislých médií tvrdí, že ňou budú nespravodlivo zasiahnuté aj ony. Morawiecki uviedol, že ide o poplatok solidarity, ktorý "vytvorí lepšie podmienky pre rozvoj slobodných médií" a pomôže financovať verejné zdravotníctvo a sektor kultúry.
Podľa Szrota je prezident presvedčený, že "ak budú prostriedky zo spomínanej dane skutočne pridelené zdravotníckym organizáciám a pomôžu Poliakom, potom je určite treba o tomto návrhu vážne diskutovať".
Daň však prichádza v čase, keď mnohé mediálne spoločnosti v dôsledku pandémie zasiahlo znižovanie príjmu z reklamy aj strata príjmov z iných oblastí podnikania.
Hlavná poľská súkromná televízia TVN a rozhlasové stanice v krajine na protest proti tejto navrhovanej dani prerušili minulú stredu vysielanie a noviny začiernili svoje titulné stránky. Podľa nich môže byť zavedenie novej dane pre mnohé z nich likvidačné.
Koaličný partner poľskej vládnucej strany Právo a spravodlivosť (PiS), strana Dohoda, v piatok oznámila, že tento navrhovaný zákon o novej dani v jeho súčasnej podobe nepodporí.
Podľa Szrota bol prezident o navrhovanej legislatíve informovaný, avšak oficiálne o nej neviedol rozhovory. Prezidentov poradca dodal, že Duda sa bude navrhovanému zákonu venovať podrobnejšie, až keď bude vo "viac-menej finálnej verzii".
Nová daň, ktorá má nadobudnúť účinnosť neskôr v tomto roku, bude platená z výnosov z reklamy televíznych a rozhlasových vysielateľov, tlačených médií a internetových mediálnych spoločností. Štátne médiá budú od tejto povinnosti oslobodené.
Poľský premiér Mateusz Morawiecki vyhlásil, že táto daň je súčasťou celoeurópskeho úsilia o zdanenie globálnych technologických gigantov, ako sú Google alebo Facebook, ale mnoho nezávislých médií tvrdí, že ňou budú nespravodlivo zasiahnuté aj ony. Morawiecki uviedol, že ide o poplatok solidarity, ktorý "vytvorí lepšie podmienky pre rozvoj slobodných médií" a pomôže financovať verejné zdravotníctvo a sektor kultúry.
Podľa Szrota je prezident presvedčený, že "ak budú prostriedky zo spomínanej dane skutočne pridelené zdravotníckym organizáciám a pomôžu Poliakom, potom je určite treba o tomto návrhu vážne diskutovať".
Daň však prichádza v čase, keď mnohé mediálne spoločnosti v dôsledku pandémie zasiahlo znižovanie príjmu z reklamy aj strata príjmov z iných oblastí podnikania.
Hlavná poľská súkromná televízia TVN a rozhlasové stanice v krajine na protest proti tejto navrhovanej dani prerušili minulú stredu vysielanie a noviny začiernili svoje titulné stránky. Podľa nich môže byť zavedenie novej dane pre mnohé z nich likvidačné.
Koaličný partner poľskej vládnucej strany Právo a spravodlivosť (PiS), strana Dohoda, v piatok oznámila, že tento navrhovaný zákon o novej dani v jeho súčasnej podobe nepodporí.