Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Nedela 24. november 2024Meniny má Emília
< sekcia Zahraničie

Portál BuzzFeed nechce od Trumpa peniaze za reklamu

Republikánsky prezidentský kandidát Donald Trupm reční počas tlačovej konferencie v rámci prezidentských primárok v New Yorku 26. apríla 2016. Foto: TASR/AP

Stránka buzzfeed.com existuje od roku 2006 a patrí medzi najobľúbenejšie v anglicky hovoriacich krajinách.

Washington 7. júna (TASR) - Na protest proti politike potenciálneho prezidentského kandidáta Donalda Trumpa sa mediálna americká spoločnosť BuzzFeed prevádzkujúca obľúbený rovnomenný internetový portál rozhodla zrušiť reklamnú zmluvu s Republikánskou stranou.

Šéf firmy a jeden z jej zakladateľov Jonah Peretti v internom oznámení zverejnenom v pondelok na jej webovej stránke uviedol, že BuzzFeed nemôže zverejniť reklamné inzeráty o Trumpovej prezidentskej kandidatúre, pretože je "v priamom v rozpore so slobodami našich zamestnancov v Spojených štátoch a po celom svete".

Ako príklad Peretti uviedol Trumpom navrhnutý zákaz vstupu pre moslimov na územie Spojených štátov, "ktorý by našim zamestnancom znemožnil robiť si svoju prácu".

Peretti ubezpečil, že BuzzFeed sa nerád vzdáva príjmov z reklamy, od ktorých je závislý, existujú však hranice: "Nerobíme reklamu cigaretám, pretože sú nebezpečné pre naše zdravie, a presne z rovnakého dôvodu nebudeme inzerovať Trumpa".

Republikáni reagovali na uvedené rozhodnutie pokojne. Ich hovorca Sean Spicer konštatoval, že reklamný priestor na BuzzFeed si strana síce rezervovala, ale neplánovala ho skutočne využiť. "Aj keď je ironické, že berú peniaze od kandidáta, ktorého v súčasnosti vyšetruje FBI," dodal Spicer narážajúc aféru s e-mailami demokratickej političky Hillary Clintonovej.

Stratu príjmov z vypovedania zmluvy nechcel BuzzFeed špecifikovať. Portál Politico ju odhadol na 1,3 milióna dolárov.

Stránka buzzfeed.com existuje od roku 2006 a patrí medzi najobľúbenejšie v anglicky hovoriacich krajinách. Príspevky na nej sú kombináciou blogu, aktuálnych správ a online magazínu. Väčšina článkov je doplnená množstvom fotografií a videí.