Na jednej z lodí, nesúcej meno Candy, sa nachádzalo 17 námorníkov - deväť občanov Turecka a osem Indov.
Autor TASR
,aktualizované Moskva 22. januára (TASR) - Pondelňajší požiar na dvoch obchodných plavidlách v blízkosti Kerčského prielivu spájajúceho Čierne a Azovské more si vyžiadal pravdepodobne až 20 obetí. Po nájdení desiatich tiel totiž Federálna agentúra námornej a riečnej dopravy (Rosmorrečflot) nepredpokladá, že zvyšných desiatich nezvestných námorníkov ešte nájde živých, informovala v utorok agentúra TASS.
"K 06.00 h (miestneho času) bola operácia preklasifikovaná zo záchrannej na pátraciu, pretože neexistuje nijaká nádej nájsť preživších," povedal hovorca Rosmorrečflotu Alexej Kravčenko.
Dvanásť námorníkov z oboch lodí sa podarilo zachrániť živých. Požiar, ktorý zrejme vypukol pri prečerpávaní paliva z jednej lode na druhú, sa stále nepodarilo uhasiť.
Na jednej z lodí, nesúcej meno Candy, sa nachádzalo 17 námorníkov - deväť občanov Turecka a osem Indov. Pätnásťčlennú posádku druhého plavidla Maestro tvorilo sedem Turkov, sedem občanov Indie a jeden z Líbyjčan.
Obe lode sa plavili pod vlajkou Tanzánie.
V Kerčskom prielive došlo vlani v novembri ku konfliktu medzi Moskvou a Kyjevom, pri ktorom ruská pobrežná stráž zajala tri lode ukrajinských námorných síl a ich posádky. Pri vstupe do Azovského mora musia lode častokrát aj niekoľko týždňov čakať na povolenie ruských úradov.
Dve lode, ktoré sa v pondelok potopili v blízkosti Kerčského prielivu spájajúceho Čierne a Azovské more, sa podieľali na nelegálnych dodávkach plynu do Sýrie. S odvolaním sa na vyhlásenie ukrajinskej vlády o tom informovala v utorok agentúra UNIAN.
Požiar, výbuch a následné potopenie dvoch obchodných plavidiel vo vodách Čierneho mora si vyžiadal pravdepodobne až okolo 20 obetí. K požiaru zrejme došlo počas prečerpávania paliva z jednej lode na druhú. Obe sa plavili pod vlajkou Tanzánie.
Podľa ukrajinského ministerstva pre dočasne okupované územia išlo o tankery Maestro a Venice (pôvodne Candy) určené na prepravu skvapalneného ropného plynu (LPG).
Podľa Úradu pre kontrolu zahraničných aktív ministerstva zahraničných vecí USA (OFAC) boli Venice a Maestro od roku 2016 zapojené do nelegálnych dodávok plynu do Sýrie, uvádza sa vo vyhlásení ukrajinského ministerstva.
Zdôraznilo, že ani na jednom z plavidiel v čase incidentu nefungoval automatický identifikačný systém AIS. Ten umožňuje včasnú pomoc plavidlám v čase núdze, ale súčasne dokáže odhaliť porušovanie pravidiel moreplavby a nelegálne prekračovanie námorných hraníc.
K potopeniu lodí došlo v neutrálnych vodách, približne 15 námorných míľ od Mysu Takyľ na východnom výbežku ruskom anektovaného Krymského polostrova. Príčinou výbuchu a následného požiaru mohlo byť porušenie pravidiel bezpečnosti pri prečerpávaní paliva.
Potopené tankery podľa Kyjeva zrejme prepravovali plyn, nelegálne vyťažený Ruskom pri ukrajinskom pobreží alebo dovezený z iných krajín.
Na oboch lodiach sa dovedna nachádzalo 31 námorníkov z Turecka a Indie. Najmenej 14 z nich zahynulo, päť je nezvestných a zvyšným dvanástim sa podľa správ lokálnych médií podarilo zachrániť.
V Kerčskom prielive došlo vlani v novembri ku konfliktu medzi Moskvou a Kyjevom, pri ktorom ruská pobrežná stráž zajala tri lode ukrajinských námorných síl a ich posádky. Pri vstupe do Azovského mora musia lode často aj niekoľko týždňov čakať na povolenie ruských úradov.
"K 06.00 h (miestneho času) bola operácia preklasifikovaná zo záchrannej na pátraciu, pretože neexistuje nijaká nádej nájsť preživších," povedal hovorca Rosmorrečflotu Alexej Kravčenko.
Dvanásť námorníkov z oboch lodí sa podarilo zachrániť živých. Požiar, ktorý zrejme vypukol pri prečerpávaní paliva z jednej lode na druhú, sa stále nepodarilo uhasiť.
Na jednej z lodí, nesúcej meno Candy, sa nachádzalo 17 námorníkov - deväť občanov Turecka a osem Indov. Pätnásťčlennú posádku druhého plavidla Maestro tvorilo sedem Turkov, sedem občanov Indie a jeden z Líbyjčan.
Obe lode sa plavili pod vlajkou Tanzánie.
V Kerčskom prielive došlo vlani v novembri ku konfliktu medzi Moskvou a Kyjevom, pri ktorom ruská pobrežná stráž zajala tri lode ukrajinských námorných síl a ich posádky. Pri vstupe do Azovského mora musia lode častokrát aj niekoľko týždňov čakať na povolenie ruských úradov.
Lode nelegálne dodávali plyn do Sýrie
Dve lode, ktoré sa v pondelok potopili v blízkosti Kerčského prielivu spájajúceho Čierne a Azovské more, sa podieľali na nelegálnych dodávkach plynu do Sýrie. S odvolaním sa na vyhlásenie ukrajinskej vlády o tom informovala v utorok agentúra UNIAN.
Požiar, výbuch a následné potopenie dvoch obchodných plavidiel vo vodách Čierneho mora si vyžiadal pravdepodobne až okolo 20 obetí. K požiaru zrejme došlo počas prečerpávania paliva z jednej lode na druhú. Obe sa plavili pod vlajkou Tanzánie.
Podľa ukrajinského ministerstva pre dočasne okupované územia išlo o tankery Maestro a Venice (pôvodne Candy) určené na prepravu skvapalneného ropného plynu (LPG).
Podľa Úradu pre kontrolu zahraničných aktív ministerstva zahraničných vecí USA (OFAC) boli Venice a Maestro od roku 2016 zapojené do nelegálnych dodávok plynu do Sýrie, uvádza sa vo vyhlásení ukrajinského ministerstva.
Zdôraznilo, že ani na jednom z plavidiel v čase incidentu nefungoval automatický identifikačný systém AIS. Ten umožňuje včasnú pomoc plavidlám v čase núdze, ale súčasne dokáže odhaliť porušovanie pravidiel moreplavby a nelegálne prekračovanie námorných hraníc.
K potopeniu lodí došlo v neutrálnych vodách, približne 15 námorných míľ od Mysu Takyľ na východnom výbežku ruskom anektovaného Krymského polostrova. Príčinou výbuchu a následného požiaru mohlo byť porušenie pravidiel bezpečnosti pri prečerpávaní paliva.
Potopené tankery podľa Kyjeva zrejme prepravovali plyn, nelegálne vyťažený Ruskom pri ukrajinskom pobreží alebo dovezený z iných krajín.
Na oboch lodiach sa dovedna nachádzalo 31 námorníkov z Turecka a Indie. Najmenej 14 z nich zahynulo, päť je nezvestných a zvyšným dvanástim sa podľa správ lokálnych médií podarilo zachrániť.
V Kerčskom prielive došlo vlani v novembri ku konfliktu medzi Moskvou a Kyjevom, pri ktorom ruská pobrežná stráž zajala tri lode ukrajinských námorných síl a ich posádky. Pri vstupe do Azovského mora musia lode často aj niekoľko týždňov čakať na povolenie ruských úradov.