Skafandre musia vydržať extrémne teploty na južnom póle Mesiaca i najmrazivejšie podmienky v trvalo zatienených oblastiach počas najmenej dvoch hodín.
Autor TASR
Miláno 16. októbra (TASR) - Talianska módna značka Prada a americká spoločnosť Axiom Space v stredu predstavili dizajn skafandrov pre astronautov misie Artemis 3 pri pristátí na Mesiaci. TASR o tom informuje s odvolaním sa na správu agentúry Reuters.
Misia Artemis 3 je v súčasnosti naplánovaná na roku 2026 a v jej rámci na Mesiaci pristanú prví ľudia od roku 1972.
Skafander Axiom Extravehicular Mobility Unit (AxEMU) spája vysoko prepracovanú funkčnosť s estetikou na zvládnutie náročných podmienok na Mesiaci, uviedli Prada a Axiom Space v spoločnom vyhlásení.
Skafandre musia vydržať extrémne teploty na južnom póle Mesiaca i najmrazivejšie podmienky v trvalo zatienených oblastiach počas najmenej dvoch hodín. Astronauti v nich budú môcť pracovať v otvorenom vesmíre najmenej osem hodín.
Skafandre AxEMU už prešli rozsiahlym testovaním vrátane testov pod vodou, ktoré simulujú lunárne prostredie. Obe spoločnosti informovali, že testovanie sa blíži k záverečnej fáze vývoja.
"Som veľmi hrdý na výsledok, ktorý dnes ukazujeme a ktorý je len prvým krokom v dlhodobej spolupráci so spoločnosťou Axiom Space," uviedol marketingový riaditeľ značky Prada Lorenzo Bertelli.
Misia Artemis 3 je v súčasnosti naplánovaná na roku 2026 a v jej rámci na Mesiaci pristanú prví ľudia od roku 1972.
Skafander Axiom Extravehicular Mobility Unit (AxEMU) spája vysoko prepracovanú funkčnosť s estetikou na zvládnutie náročných podmienok na Mesiaci, uviedli Prada a Axiom Space v spoločnom vyhlásení.
Skafandre musia vydržať extrémne teploty na južnom póle Mesiaca i najmrazivejšie podmienky v trvalo zatienených oblastiach počas najmenej dvoch hodín. Astronauti v nich budú môcť pracovať v otvorenom vesmíre najmenej osem hodín.
Skafandre AxEMU už prešli rozsiahlym testovaním vrátane testov pod vodou, ktoré simulujú lunárne prostredie. Obe spoločnosti informovali, že testovanie sa blíži k záverečnej fáze vývoja.
"Som veľmi hrdý na výsledok, ktorý dnes ukazujeme a ktorý je len prvým krokom v dlhodobej spolupráci so spoločnosťou Axiom Space," uviedol marketingový riaditeľ značky Prada Lorenzo Bertelli.