Správa o tom, že Amtrak mohol zasiahnuť neznámy predmet, spôsobil nečakaný zvrat vo vyšetrovaní nehody, pri ktorej zahynulo osem a zranených bolo vyše 200 ľudí.
Autor TASR
Washington 16. mája (TASR) - Vo vyšetrovaní vykoľajenia vlaku Amtrak v americkej Filadelfii došlo k zvratu: americká Národná komisia pre bezpečnosť dopravy (NTSB) totiž skúma verziu, že vykoľajený vlak ako aj ďalšiu súpravu v okolí tesne pred incidentom zasiahli predmety neznámeho pôvodu.
V noci nadnes o tom informovali predstaviteľ NTBS Robert Sumwalt, ktorý pritom vychádzal z výpovedí členov posádky oboch vlakov. Podľa AP vyšetrovatelia prizvali Federálny úrad pre vyšetrovanie (FBI), aby preskúmal zvyšok rozbitého čelného skla lokomotívy vlaku Amtrak, povedal Sumwalt.
Správa o tom, že Amtrak mohol zasiahnuť neznámy predmet, spôsobil nečakaný zvrat vo vyšetrovaní nehody, pri ktorej zahynulo osem a zranených bolo vyše 200 ľudí. Vyšetrovanie sa spočiatku zameriavalo na skúmanie príčin náhleho zvýšenia rýchlosti vlaku z povolených 80 km/h na 160 km/h.
Zdroje oboznámené s vyšetrovaním medzitým informovali, že na úseku trate, kde v noci na stredu došlo k nehode, zatiaľ nebol v prevádzke bezpečnostný systém PTC, ktorý automaticky spomalí či dokonca zastaví vlaky jazdiace príliš vysokou rýchlosťou. Podľa americkej legislatívy musia železničné spoločnosti túto technológiu zaviesť do konca tohto roka.
Vyšetrovatelia už vypočuli aj rušňovodiča vlaku, ktorý uviedol, že pred nehodou sa necítil unavený ani chorý. Hovorca NTSB informoval, že 33-ročný Brandon Bostian počas dve a pol hodiny trvajúceho výsluchu "výborne spolupracoval", ale naďalej trpí amnéziou.
Asistentka vlakového sprievodcu pred NTSB vypovedala, že počula Bostiana, ako prostredníctvom vysielačky komunikuje s rušňovodičom iného vlaku patriaceho Southeastern Pennsylvania Transportation Authority (SEPTA). Ten uviedol, že informoval vlakového dispečera, že jeho lokomotíva má prasknuté čelné sklo, čo mohla spôsobiť strela alebo hodený predmet. Rušňovodič tohto vlaku sa rozhodol pre núdzové zastavenie. Bostian údajne povedal, že sa domnieva, že ním riadený vlak bol tiež zasiahnutý, keď opúšťal predchádzajúcu stanicu.
V noci nadnes o tom informovali predstaviteľ NTBS Robert Sumwalt, ktorý pritom vychádzal z výpovedí členov posádky oboch vlakov. Podľa AP vyšetrovatelia prizvali Federálny úrad pre vyšetrovanie (FBI), aby preskúmal zvyšok rozbitého čelného skla lokomotívy vlaku Amtrak, povedal Sumwalt.
Správa o tom, že Amtrak mohol zasiahnuť neznámy predmet, spôsobil nečakaný zvrat vo vyšetrovaní nehody, pri ktorej zahynulo osem a zranených bolo vyše 200 ľudí. Vyšetrovanie sa spočiatku zameriavalo na skúmanie príčin náhleho zvýšenia rýchlosti vlaku z povolených 80 km/h na 160 km/h.
PREČÍTAJTE SI TIEŽ:
Strojvodca havarovaného vlaku v USA si nepamätá moment kolízie
Havarovaný vlak vo Philadelphii išiel rýchlosťou až 160 km/h
Strojvodca havarovaného vlaku v USA si nepamätá moment kolízie
Havarovaný vlak vo Philadelphii išiel rýchlosťou až 160 km/h
Zdroje oboznámené s vyšetrovaním medzitým informovali, že na úseku trate, kde v noci na stredu došlo k nehode, zatiaľ nebol v prevádzke bezpečnostný systém PTC, ktorý automaticky spomalí či dokonca zastaví vlaky jazdiace príliš vysokou rýchlosťou. Podľa americkej legislatívy musia železničné spoločnosti túto technológiu zaviesť do konca tohto roka.
Vyšetrovatelia už vypočuli aj rušňovodiča vlaku, ktorý uviedol, že pred nehodou sa necítil unavený ani chorý. Hovorca NTSB informoval, že 33-ročný Brandon Bostian počas dve a pol hodiny trvajúceho výsluchu "výborne spolupracoval", ale naďalej trpí amnéziou.
Asistentka vlakového sprievodcu pred NTSB vypovedala, že počula Bostiana, ako prostredníctvom vysielačky komunikuje s rušňovodičom iného vlaku patriaceho Southeastern Pennsylvania Transportation Authority (SEPTA). Ten uviedol, že informoval vlakového dispečera, že jeho lokomotíva má prasknuté čelné sklo, čo mohla spôsobiť strela alebo hodený predmet. Rušňovodič tohto vlaku sa rozhodol pre núdzové zastavenie. Bostian údajne povedal, že sa domnieva, že ním riadený vlak bol tiež zasiahnutý, keď opúšťal predchádzajúcu stanicu.