Kampaň v Amerike ovplyvnila každodenný život Američanov.
Autor TASR
Washington 19. októbra (TASR) - Vrcholiaca kampaň pred americkými prezidentskými voľbami ovplyvnila každodenný život Američanov. Ešte predtým, ako pôjdu 6. novembra k volebným urnám, majú možnosť vyjadriť svoje sympatie pre prezidentského kandidáta republikánov Mitta Romneyho alebo kandidáta demokratov, prezidenta Baracka Obamu napríklad už pri kúpe rannej šálky kávy a sušienok.
Ich predajcovia vedia presnejšie odhadnúť výsledok volieb než Gallupov inštitút či Pewovo centrum pre prieskum verejnej mienky.
Reťazec obchodov 7-Eleven ponúka pod heslom "dajte si horúcu šálku demokracie" svojim zákazníkom na výber medzi dvoma pohárikmi na jedno použitie. Obamov je modrý so somárom, čo je farba a symbol demokratov a Romneyho červený, čo je farba republikánov, a so slonom.
Podľa projekcií z predaja kávy vedie na väčšine územia USA Obama pred svojím vyzývateľom. Čo je osobitne dobrá správa pre prezidenta, pretože z nedávnych výsledkov štandardných voličských prieskumov ho bolela hlava. Zákazníci, ktorí nechcú odhaliť svoj politický postoj, si môžu naďalej vypýtať neutrálny pohárik. Ten však nie je zahrnutý v interaktívnej mape na internete (http://dpaq.de/IVTfW), na ktorej sa možno pozrieť, v ktorej časti krajiny má ktorý z kandidátov na prezidenta náskok.
Šálky kávy sú istotne veľkým krokom vpred veštením z kávovej usadeniny. Ako upozornila CNN, program 7-Eleven s názvom "Každá šálka kávy sa ráta" predpovedal v predchádzajúcich troch voľbách presne víťaza.
Dobrou predpoveďou výsledku volieb sa môže pochváliť aj pekáreň Busken Bakery v meste Cincinnatti v Ohiu, ktorá predáva sušienky so zobrazením oboch prezidentských kandidátov. Ich predaj vraj umožňuje predpovedať výsledok volieb s odchýlkou niekoľkých omrviniek.
"V posledných voľbách v roku 2008 sa naše percentá, vyrátané z predaja sušienok, presne rovnali celoštátnym volebným výsledkom," povedal agentúre DPA prezident spoločnosti Dan Busken. Povedal, že odkedy jeho otec Page Busken založil v roku 1984 tradíciu predaja prezidentských predvolebných sušienok, sa od skutočného výsledku volieb odchýlili maximálne o 2-4 percentá.
Zdôraznil, že na rozdiel od programov predvolebných kampaní Obamu a Romneyho sú ich sušienky "rovnakej veľkosti, obsahu aj chuti".
Podľa viceprezidenta rodinnej spoločnosti Briana Buskena vedie v súčasnosti Obama s náskokom necelých 2000 sušienok, čo znamená, že súboj je a zrejme až do konca bude veľmi tesný. Výsledky aktualizujú raz denne na svojej webovej stránke http://dpaq.de/6fiOB.
Tlačová agentúra DPA pripomenula, že doteraz sa ani jeden republikánsky kandidát nedostal do Bieleho domu, ak nezvíťazil v Ohiu, ktoré patrí vo voľbách ku kľúčovým štátom.
Kto tvrdí, že politika smrdí? Neplatí to v prípade kozmetickej firmy Bliss, ktorá prišla s predvolebnou predajnou kampaňou "Eau-lection". Za 50 dolárov ponúka svojim zákazníkom na výber medzi dvoma darčekovými toaletnými vodami: modrou toaletnou vodou 'O' bama s vôňou pomaranča a červenou toaletnou vodou Mint Romney. Aj tu vraj vedie zatiaľ Obama.
S ponukou voličom prišla aj letecká spoločnosť Jet Blue. Medzi tými, ktorých nepotešia výsledky prezidentských volieb, vylosuje výhercu bezplatnej letenky do cieľa podľa vlastného výberu. Podmienkou je, že sa prihlásia do jej predvolebného prieskumu.
Ich predajcovia vedia presnejšie odhadnúť výsledok volieb než Gallupov inštitút či Pewovo centrum pre prieskum verejnej mienky.
Reťazec obchodov 7-Eleven ponúka pod heslom "dajte si horúcu šálku demokracie" svojim zákazníkom na výber medzi dvoma pohárikmi na jedno použitie. Obamov je modrý so somárom, čo je farba a symbol demokratov a Romneyho červený, čo je farba republikánov, a so slonom.
Podľa projekcií z predaja kávy vedie na väčšine územia USA Obama pred svojím vyzývateľom. Čo je osobitne dobrá správa pre prezidenta, pretože z nedávnych výsledkov štandardných voličských prieskumov ho bolela hlava. Zákazníci, ktorí nechcú odhaliť svoj politický postoj, si môžu naďalej vypýtať neutrálny pohárik. Ten však nie je zahrnutý v interaktívnej mape na internete (http://dpaq.de/IVTfW), na ktorej sa možno pozrieť, v ktorej časti krajiny má ktorý z kandidátov na prezidenta náskok.
Šálky kávy sú istotne veľkým krokom vpred veštením z kávovej usadeniny. Ako upozornila CNN, program 7-Eleven s názvom "Každá šálka kávy sa ráta" predpovedal v predchádzajúcich troch voľbách presne víťaza.
Dobrou predpoveďou výsledku volieb sa môže pochváliť aj pekáreň Busken Bakery v meste Cincinnatti v Ohiu, ktorá predáva sušienky so zobrazením oboch prezidentských kandidátov. Ich predaj vraj umožňuje predpovedať výsledok volieb s odchýlkou niekoľkých omrviniek.
"V posledných voľbách v roku 2008 sa naše percentá, vyrátané z predaja sušienok, presne rovnali celoštátnym volebným výsledkom," povedal agentúre DPA prezident spoločnosti Dan Busken. Povedal, že odkedy jeho otec Page Busken založil v roku 1984 tradíciu predaja prezidentských predvolebných sušienok, sa od skutočného výsledku volieb odchýlili maximálne o 2-4 percentá.
Zdôraznil, že na rozdiel od programov predvolebných kampaní Obamu a Romneyho sú ich sušienky "rovnakej veľkosti, obsahu aj chuti".
Podľa viceprezidenta rodinnej spoločnosti Briana Buskena vedie v súčasnosti Obama s náskokom necelých 2000 sušienok, čo znamená, že súboj je a zrejme až do konca bude veľmi tesný. Výsledky aktualizujú raz denne na svojej webovej stránke http://dpaq.de/6fiOB.
Tlačová agentúra DPA pripomenula, že doteraz sa ani jeden republikánsky kandidát nedostal do Bieleho domu, ak nezvíťazil v Ohiu, ktoré patrí vo voľbách ku kľúčovým štátom.
Kto tvrdí, že politika smrdí? Neplatí to v prípade kozmetickej firmy Bliss, ktorá prišla s predvolebnou predajnou kampaňou "Eau-lection". Za 50 dolárov ponúka svojim zákazníkom na výber medzi dvoma darčekovými toaletnými vodami: modrou toaletnou vodou 'O' bama s vôňou pomaranča a červenou toaletnou vodou Mint Romney. Aj tu vraj vedie zatiaľ Obama.
S ponukou voličom prišla aj letecká spoločnosť Jet Blue. Medzi tými, ktorých nepotešia výsledky prezidentských volieb, vylosuje výhercu bezplatnej letenky do cieľa podľa vlastného výberu. Podmienkou je, že sa prihlásia do jej predvolebného prieskumu.