Podľa slov splnomocnenca nemeckej spolkovej vlády Steffena Rudolpha zatiaľ nestanovili termín, do ktorého by sa prevoz obetí mal ukončiť.
Autor TASR
Berlín/Frankfurt nad Mohanom 22. mája (TASR) - Väčšina pozostalých po 150 obetiach havárie airbusu nemeckej spoločnosti Germanwings musí aj dva mesiace po osudnom lete z Barcelony do Düsseldorfu, ktorý sa skončil tragicky vo francúzskych Alpách, čakať na prevoz telesných pozostatkov zosnulých.
Podľa slov splnomocnenca nemeckej spolkovej vlády Steffena Rudolpha zatiaľ nestanovili termín, do ktorého by sa prevoz obetí mal ukončiť. Podobne ako si samotná operácia na mieste dopadu a identifikácia obetí vyžiadala vzhľadom na osobité okolnosti mimoriadny čas, platí to isté aj o preprave tiel zosnulých. Cieľom zostáva, prirodzene, učiniť tak v čo možno najkratšom čase, dodal pre tlačovú agentúru DPA Steffen Rudolph.
Šéf materskej spoločnosti Germanwings - nemeckej Lufthansy Carsten Spohr pre mienkotvorný denník Frankfurter Allgemeine Zeitung uviedol, že bezpečnosť leteckej dopravy by s ohľadom na tragický prípad stroja Germanwings mali zvýšiť, ako navrhol, neohlásené kontroly pilotov. Podobné testy by mohli zmenšiť neistoty o ich psychickom zdraví. Organizácia Cockpit zastupujúca pilotov návrh v princípe privítala.
Podľa šéfa Lufthansy by sa malo v budúcnosti zvážiť aj, v ktorých prípadoch môžu lekári, venujúci sa pilotom, porušiť svoju mlčanlivosť. Cockpit sa však proti zmenám v tejto sfére ohradil už krátko po havárii airbusu.
Ako je známe, haváriu stroja, ktorú neprežil nikto zo 150 ľudí na palube, zavinil 24. marca podľa doteraz zverejnených poznatkov vyšetrovateľov zámerne 27-ročný druhý pilot stroja.
Podľa slov splnomocnenca nemeckej spolkovej vlády Steffena Rudolpha zatiaľ nestanovili termín, do ktorého by sa prevoz obetí mal ukončiť. Podobne ako si samotná operácia na mieste dopadu a identifikácia obetí vyžiadala vzhľadom na osobité okolnosti mimoriadny čas, platí to isté aj o preprave tiel zosnulých. Cieľom zostáva, prirodzene, učiniť tak v čo možno najkratšom čase, dodal pre tlačovú agentúru DPA Steffen Rudolph.
PREČÍTAJTE SI TIEŽ:
Havária Germanwings: Lubitz mohol zabiť iných 150 ľudí
Americké úrady už v roku 2010 vedeli o depresiách pilota A. Lubitza
Láska je silnejšia než smrť, zaznelo na omši za obete pádu lietadla
Havária Germanwings: Lubitz mohol zabiť iných 150 ľudí
Americké úrady už v roku 2010 vedeli o depresiách pilota A. Lubitza
Láska je silnejšia než smrť, zaznelo na omši za obete pádu lietadla
Šéf materskej spoločnosti Germanwings - nemeckej Lufthansy Carsten Spohr pre mienkotvorný denník Frankfurter Allgemeine Zeitung uviedol, že bezpečnosť leteckej dopravy by s ohľadom na tragický prípad stroja Germanwings mali zvýšiť, ako navrhol, neohlásené kontroly pilotov. Podobné testy by mohli zmenšiť neistoty o ich psychickom zdraví. Organizácia Cockpit zastupujúca pilotov návrh v princípe privítala.
Podľa šéfa Lufthansy by sa malo v budúcnosti zvážiť aj, v ktorých prípadoch môžu lekári, venujúci sa pilotom, porušiť svoju mlčanlivosť. Cockpit sa však proti zmenám v tejto sfére ohradil už krátko po havárii airbusu.
Ako je známe, haváriu stroja, ktorú neprežil nikto zo 150 ľudí na palube, zavinil 24. marca podľa doteraz zverejnených poznatkov vyšetrovateľov zámerne 27-ročný druhý pilot stroja.