Tržby reštaurácií, kaviarní a barov zostávajú v priemere 53 % pod úrovňou spred začiatku pandémie nového koronavírusu.
Autor TASR
Rím 14. júna (TASR) - Viac než tri týždne po skončení obmedzení pohybu sú v Taliansku otvorené takmer všetky reštaurácie, kaviarne a bary. Prevádzkovatelia sa však sťažujú na výrazný prepad tržieb, ktoré zostávajú v priemere 53 % pod úrovňou spred začiatku pandémie nového koronavírusu, vyplýva z prieskumu talianskeho gastronomického zväzu FIPE.
Takzvaný lockdown sa v Taliansku skončil 18. mája. Tento týždeň bolo opäť v prevádzke 94,9 % kaviarní a 89,4 % reštaurácií. Pokiaľ ide o zamestnanosť v sektore, situácia je problematická. Až 31 % aktívnych firiem v oblasti gastronómie muselo znížiť personál na polovicu.
Z prieskumu tiež vyplynulo, že podniky majú veľké obavy o budúcnosť, keď 66,5 % z nich nepredpokladá, že ich tržby sa vrátia na úroveň pred koronakrízou. Na výpadok turistov, predovšetkým zo zahraničia, sa sťažovalo 53 % firiem.
"Bez záchranných opatrení by mnohé podniky pri polovičných príjmoch nemohli pokračovať ďalej. Vieme, že ešte dlhší čas musíme počítať s menším počtom zahraničných turistov, preto sa musíme viac sústreďovať na domáci dopyt. Ten je potrebné podporiť marketingovými kampaňami," povedal viceprezident FIPE Aldo Cursano.
Takzvaný lockdown sa v Taliansku skončil 18. mája. Tento týždeň bolo opäť v prevádzke 94,9 % kaviarní a 89,4 % reštaurácií. Pokiaľ ide o zamestnanosť v sektore, situácia je problematická. Až 31 % aktívnych firiem v oblasti gastronómie muselo znížiť personál na polovicu.
Z prieskumu tiež vyplynulo, že podniky majú veľké obavy o budúcnosť, keď 66,5 % z nich nepredpokladá, že ich tržby sa vrátia na úroveň pred koronakrízou. Na výpadok turistov, predovšetkým zo zahraničia, sa sťažovalo 53 % firiem.
"Bez záchranných opatrení by mnohé podniky pri polovičných príjmoch nemohli pokračovať ďalej. Vieme, že ešte dlhší čas musíme počítať s menším počtom zahraničných turistov, preto sa musíme viac sústreďovať na domáci dopyt. Ten je potrebné podporiť marketingovými kampaňami," povedal viceprezident FIPE Aldo Cursano.