Vlak vykoľajil na mieste budúceho mosta, kde sa dostal do vodného kanálu. Prevrátil sa na bok a zachvátil ho požiar.
Autor TASR
Paríž 15. novembra (TASR) - Desať obetí a 29 zranených si v sobotu vyžiadalo vykoľajenie rýchlovlaku TGV počas skúšobnej jazdy na novej vysokorýchlostnej trati z Paríža do Štrasburgu. K nehode došlo v meste Eckwerscheim neďaleko nemeckých hraníc. Päť osôb z vlaku je nezvestných, informovali francúzske médiá.
Uviedli tiež, že sú nejasnosti ohľadom počtu osôb vo vlaku. Predpokladá sa totiž, že v súprave sa okrem zamestnancov SNCF, ktorí mali byť jedinými cestujúcimi, nachádzali zrejme aj štyria maloletí - zrejme deti zamestnancov.
Vlak vykoľajil na mieste budúceho mosta, kde sa dostal do vodného kanálu. Prevrátil sa na bok a zachvátil ho požiar.
Podľa hovorkyne departamentu Bas-Rhin (Dolný Rýn) Viviane Chevalllierovej nič nenaznačuje, že by havária vlaku mala nejakú súvislosť s piatkovými útokmi v Paríži.
Príčinou nehody bola nadmerná rýchlosť, hoci je priskoro na to povedať, prečo vlak išiel tak rýchlo, uviedla prefektúra.
Na snímkach agentúry Reuters vidno čiastočne potopenú lokomotívu v kanálu pri trati a ďalšie rozbité časti vlaku na poli. Na mieste zasahovali zdravotníci a policajní potápači.
Druhá časť vysokorýchlostnej železničnej trate z Paríža do Štrasburgu, na ktorej došlo dnes k nehode, sa má začať verejne používať od apríla 2016.
Uviedli tiež, že sú nejasnosti ohľadom počtu osôb vo vlaku. Predpokladá sa totiž, že v súprave sa okrem zamestnancov SNCF, ktorí mali byť jedinými cestujúcimi, nachádzali zrejme aj štyria maloletí - zrejme deti zamestnancov.
Vlak vykoľajil na mieste budúceho mosta, kde sa dostal do vodného kanálu. Prevrátil sa na bok a zachvátil ho požiar.
Podľa hovorkyne departamentu Bas-Rhin (Dolný Rýn) Viviane Chevalllierovej nič nenaznačuje, že by havária vlaku mala nejakú súvislosť s piatkovými útokmi v Paríži.
Príčinou nehody bola nadmerná rýchlosť, hoci je priskoro na to povedať, prečo vlak išiel tak rýchlo, uviedla prefektúra.
Na snímkach agentúry Reuters vidno čiastočne potopenú lokomotívu v kanálu pri trati a ďalšie rozbité časti vlaku na poli. Na mieste zasahovali zdravotníci a policajní potápači.
Druhá časť vysokorýchlostnej železničnej trate z Paríža do Štrasburgu, na ktorej došlo dnes k nehode, sa má začať verejne používať od apríla 2016.