Vlaky z Nemecka premávali vo štvrtok iba po inú železničnú stanicu v Bazileji. Všetci, ktorí odtiaľ chceli pokračovať do iných švajčiarskych miest, sa museli električkou hlavnú železničnú stanicu.
Autor TASR
Bazilej 30. novembra (TASR) - Po vykoľajení najmenej troch vozňov nemeckého rýchlovlaku ICE smerujúceho z Hamburgu cez Zürich do Churu, ku ktorému došlo v železničnej stanici vo švajčiarskom Bazileji v stredu v skorých večerných hodinách, je železničné spojenie medzi Nemeckom a Švajčiarskom naďalej poznačené dôsledkami tohto nešťastia.
Pokračuje i vyšetrovanie príčin udalosti, avšak tie predbežne nie sú zrejmé, a to ani po výsluchu rušňovodiča havarovanej súpravy. Podľa informácií švajčiarskych železníc SBB sa časť koľajníc v inkriminovanom úseku trate nahrádzala iba nedávno, konkrétne v septembri 2017.
Napriek istým pretrvávajúcim obmedzeniam sa zainteresovaní vo významnom železničnom uzli oblasti Bazileja každou minútou dostávajú bližšie k obnoveniu prevádzky v plnom rozsahu, k čomu však prikročia až po vrátení ostatných dvoch vykoľajených vagónov na koľajnice. Zatiaľ tak nie je známy ani precízny odhad rozsahu spôsobených škôd.
Vlaky z Nemecka premávali vo štvrtok iba po inú železničnú stanicu v Bazileji. Všetci, ktorí odtiaľ chceli pokračovať do iných švajčiarskych miest, sa museli električkou presunúť na tamojšiu hlavnú železničnú stanicu vzdialenú štyri kilometre, ktorú po stredajšom vykoľajení dočasne úplne uzavreli.
Informácie, podľa ktorých pri nešťastí nedošlo k zraneniam žiadneho z okolo 500 cestujúcich, sa vo štvrtok potvrdili.
Vyplýva to zo správ nemeckej tlačovej agentúry DPA i materiálov internetového vydania švajčiarskeho denníka Blick.
Zdroje švajčiarskych železníc informovali, že zatiaľ nie je možná seriózna predpoveď o termíne obnovenia prevádzky v plnom rozsahu. Zvyšok súpravy ešte v priebehu uplynulej noci za účasti nemeckých expertov odpojili od vykoľajených vagónov a odsunuli z koľajiska. Špeciálny žeriav by mal pomôcť s vrátením dvoch vykoľajených vagónov na koľajnice.
Pokračuje i vyšetrovanie príčin udalosti, avšak tie predbežne nie sú zrejmé, a to ani po výsluchu rušňovodiča havarovanej súpravy. Podľa informácií švajčiarskych železníc SBB sa časť koľajníc v inkriminovanom úseku trate nahrádzala iba nedávno, konkrétne v septembri 2017.
Napriek istým pretrvávajúcim obmedzeniam sa zainteresovaní vo významnom železničnom uzli oblasti Bazileja každou minútou dostávajú bližšie k obnoveniu prevádzky v plnom rozsahu, k čomu však prikročia až po vrátení ostatných dvoch vykoľajených vagónov na koľajnice. Zatiaľ tak nie je známy ani precízny odhad rozsahu spôsobených škôd.
Vlaky z Nemecka premávali vo štvrtok iba po inú železničnú stanicu v Bazileji. Všetci, ktorí odtiaľ chceli pokračovať do iných švajčiarskych miest, sa museli električkou presunúť na tamojšiu hlavnú železničnú stanicu vzdialenú štyri kilometre, ktorú po stredajšom vykoľajení dočasne úplne uzavreli.
Informácie, podľa ktorých pri nešťastí nedošlo k zraneniam žiadneho z okolo 500 cestujúcich, sa vo štvrtok potvrdili.
Vyplýva to zo správ nemeckej tlačovej agentúry DPA i materiálov internetového vydania švajčiarskeho denníka Blick.
Zdroje švajčiarskych železníc informovali, že zatiaľ nie je možná seriózna predpoveď o termíne obnovenia prevádzky v plnom rozsahu. Zvyšok súpravy ešte v priebehu uplynulej noci za účasti nemeckých expertov odpojili od vykoľajených vagónov a odsunuli z koľajiska. Špeciálny žeriav by mal pomôcť s vrátením dvoch vykoľajených vagónov na koľajnice.